برنامه محبوب Winamp به اندروید می آید

برنامه محبوب Winamp به اندروید می آید

نرم‌افزار پخش موسیقی  Winamp با یک بروزرسانی بزرگ در حال توسعه است و به زودی با ویژگی‌های متنوعی برای سیستم عامل اندروید منتشر خواهد شد.

به گزارش تکناک، برندهای کمی با سابقه پرباری مانند Winamp در صنعت نرم افزار وجود دارند.  Winamp در سال ۱۹۹۷ برای اولین بار همراه با یک رابط کاربری بی‌حاشیه و همزمان قابل تنظیم منتشر شد. این نرم‌افزار قطعاً یکی از بهترین پخش ‌کننده‌ های موسیقی آن زمان بود. این برنامه از فرمت‌های مختلفی پشتیبانی می ‌کرد و به ‌ویژه شامل طیف وسیعی از پوسته‌ها، بصری‌سازها و حتی پلاگین‌ها برای سفارشی‌سازی اضافی و پشتیبانی از فرمت‌های فایل بیشتر می‌شد.

نرم‌افزار پخش موسیقیWinamp  در حال حاضر به شرکتی با نام Llama Group تعلق دارد و طبق گزارش Business Wire، اعلام کرده است که در حال توسعه یک برنامه پخش آنلاین کاملاً جدید با قابلیت‌های بسیار متفاوت نسبت به نسخه اصلی Winamp است. این برنامه در فصل سوم سال جاری منتشر خواهد شد و علاوه بر نسخه وب، برای اپلیکیشن‌های موبایل iOS و اندروید نیز در دسترس خواهد بود.

رویکرد جدید Winamp بیشتر شبیه به Spotify یا Apple Music است با این تفاوت که در سیستم اشتراک آن، به جای اشتراک در سرویس برای دسترسی به کل مجموعه موسیقی‌های شرکت، می‌توان به صورت جداگانه مشترک هنرمندان مورد نظر شد و از آنها حمایت کرد.

این عملکرد عالی به نوعی ترکیبی از Patreon و Spotify است، و تقریباً هیچ ربطی به Winamp شناخته‌شده و محبوب ندارد.همچنین، کاتالوگ موسیقی حاضر آنچنان گسترده نیست و فقط شامل هنرمندان، گروه ها و خوانندگان مستقل اروپایی و ویتنامی می‌شود و برای دسترسی به کلکسیون‌های آن‌ها باید ماهانه یک دلار پرداخت کنید. اگر به موسیقی محلی علاقه‌مند هستید، ممکن است این کاتالوگ مورد توجه شما قرار گیرد، اما هنوز مجموعه‌ای پرطرفدار در آن وجود ندارد.

در نهایت، این برنامه قابلیت پخش موسیقی‌های دانلود شده و اتصال به سایر سرویس‌های پخش موسیقی را دارد، با این حال این عملکرد ممکن است رضایت برخی کاربران را جلب نکند. هرچند که این برنامه هنوز به عنوان نسخه بتا منتشر نشده است، اما از لحظه‌ ثبت نام، به نظر می‌رسد که  ناقص باشد. همچنین، در حالی که کاربران انتظار ارائه قابلیت توزیع NFT را ندارند، سازندگان قادر به توزیع آن از طریق این پلتفرم خواهند بود.

نرم‌افزار پخش موسیقی Winamp سال ها پیش یک نسخه اندروید داشت که دسترسی به آن در یکی از تغییرات اخیر متوقف شد. در حال حاضر، باید ببینیم چگونه این برنامه تکامل خواهد یافت، اما به نظر می‌رسد که همچنان کمی عجیب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram