انرژی پاک نیاز کامل 43 شهر دنیا را تامین می‌کند

انرژی پاک نیاز کامل 43 شهر دنیا را تامین می کند

آمار موسسه CDP نشان می‌دهد که ۴۳ شهر در جهان در حال حاضر به طور کامل از انرژی پاک برای تامین انرژی خود استفاده می‌کنند که حدود ۳۰ شهر در آمریکای لاتین قرار دارند.

به گزارش تکناک، شهرهایی که انرژی برق خود را عمدتا با انرژی پاک تهیه می‌کنند نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۲ برابر شده است. این اقدام در جهت حرکت جدی شهرهای جهان برای تغییر منابع انرژی از سوخت های فسیلی به منابع تجدید پذیر انجام شده است.

داده های منتشر شده توسط موسسه غیرانتفاعی CDP انگلیس که فعالیت زیست محیطی دارد، نشان می‌دهد که  از بین ۵۷۰ شهر بررسی شده در جهان تا پایان سال ۲۰۱۷، ۱۰۱ شهر حداقل ۷۰ درصد از نیروی برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند که این تعداد در سال ۲۰۱۵ معادل ۴۲ شهر بوده است.

نیکولت بارتلت، مدیر موسسه CDP در بخش تغییرات آب و هوایی می‌گوید: این گزارش تصویری جامع از آنچه که در مورد انرژی‌های تجدید پذیر شهرها انجام می‌شود را به ما نشان می‌دهد. برخی شهرهای جهانی مانند اوکلند، نایروبی، اسلو و برزیلیا با موفقیت توانسته اند استفاده از سوخت های فسیلی را به حداقل برسانند. داده‌های ما نشان دهنده تعهد و افق مدیریتی شهرهای جهان برای  استفاده انرژی تجدیدپذیر است.

بخش عمده ای از اقدامات مربوط به تغییرات اقلیمی در سطح شهرها در سال گذشته  با حضور بیش از ۷۴۰۰ شهردار در توافق پاریس شکل گرفته است.

تحقیقات CDP نشان می دهد که تا سال ۲۰۱۵، پنج شهر در آمریکا موفق شده‌اند که تمام انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کنند. این شهرها به جای سوخت فسیلی از ترکیب متنوعی از زیست توده (زباله‌های زیستی قابل سوزاندن)،انرژی آب،انرژی باد و انرژی خورشیدی استفاده می کنند که موجب تقویت اقتصاد محلی می شودو شهرهای دیگر را به انجام این امر تشویق کرده است. در سراسر آمریکا ۵۸ شهر از جمله آتلانتا و سن دیگو، هدف استفاده ۱۰۰ درصدی از منابع انرژی تجدید پذیر را برای خود تعیین کرده‌اند.

در انگلیس، ۱۴ شهر در پی انجام این کار زیست محیطی هستند و مسئولان ۸۴ شهر تعهد داده‌اند که تا سال ۲۰۵۰، استفاده ۱۰۰ درصدی از منابع انرژی پاک دست یابند. در میان آنها شهرهای لیورپول، بارینگ و داگنهام، بریستول، بوری ، پیتربرو، ردکار و کلیولند به چشم می‌خورند.

در حال حاضر مسئولان شهری در جهان سرمایه گذاری وسیعی در استفاده از انرژی های پاک انجام داده اند و اروپا در این زمینه به جذب سرمایه گذار خصوصی علاقه نشان داده است. به طوری که یک سرمایه گذار ایسلندی، به دنبال تامین تمام نیروی برق این کشور از نیروگاه های آبی و  گرمایی زمینی است. وی تلاش می کند که تا سال ۲۰۴۰ تمام اتومبیل ها و حمل و نقل عمومی را از سوخت فسیلی بی نیاز کند.( ترجمه: محسن راعی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.