ایرپاد پرو جایگزینی مناسب برای سمعک‌های گرانقیمت!

ایرپاد پرو سمعک

مطالعات نشان می دهد که ایرپاد پرو می تواند جایگزین مقرون به صرفه تری برای سمعک های گران قیمت امروزی باشد.

به گزارش تکناک، واضح ترین گزینه برای حل مشکل کم شنوایی خرید سمعک است اما سمعک ها این روزها بسیار گران هستند.

اما گزارش جدیدی از مجله iScience می‌گوید که دستگاه‌های ارزان‌تری وجود دارند که به خوبی گران‌ترین سمعک‌ها کار می‌کنند. ما در مورد AirPods Pro و AirPods 2 صحبت می کنیم که این مجله می گوید ممکن است به عنوان یک دستگاه تقویت شنوایی برای کم شنوایی خفیف تا متوسط مناسب باشد.

محققان در بیمارستان عمومی کهنه سربازان تایپه در تایوان از 21 بیمار مبتلا به کم شنوایی خفیف تا متوسط برای آزمایش سمعک های مختلف استفاده کردند که شامل دو مدل ایرپاد فوق الذکر بود.

AirPods Pro با سمعک‌های ممتاز و گران قیمت مقایسه می‌شود
AirPods Pro با سمعک‌های ممتاز و گران قیمت مقایسه می‌شود

این دو ایرپاد با یک آیفون جفت شدند و به افراد مورد مطالعه اجازه می داد از میکروفون گوشی برای استفاده از قابلیت Live Listen استفاده کنند. با این ویژگی، میکروفون آیفون برای تقویت صدای اتاق و ارسال آن به یک جفت ایرپاد استفاده می شود.

به افرادی که در این مطالعه شرکت داشتند گفته شد که ایرپادها را در حالی که محققان جملات کوتاهی را برای آنها می خوانند در گوش خود بگذارند. افراد مورد مطالعه باید جملاتی که می شنیدند را برای محققان تکرار می کردند. آنچه آزمایش نشان داد این بود که در محیط‌های ساکت و پر سر و صدا، AirPods 2 به خوبی سمعک عمل نمی‌کرد، اما بهتر از استفاده از هیچ چیز بود. در مورد AirPods Pro، در یک استثنا با سمعک‌های ممتاز قابل مقایسه بودند.

AirPods Pro به شرکت‌کنندگان در مطالعه کمک کرد وقتی صداها از هر دو طرف سوژه‌ها می‌آمد بهتر بشنوند. صداهایی که مستقیماً در مقابل افراد ایجاد می‌شد، بدون توجه به اینکه از کدام مدل AirPods استفاده می‌کردند، توسط گیرنده شنیده نمی‌شد. AirPods Pro دارای ویژگی Active Noise Cancellation است که صداهای مزاحم و محیطی را حذف میکند.

ین فو چنگ، نویسنده مسئول این مطالعه، به Science Alert گفت: این هدفون های بی سیم البته کامل نیستند، اما نقطه شروع خوبی برای بسیاری از بیمارانی است که به سمعک های حرفه ای دسترسی ندارند. حتی با این هدفون ها کیفیت زندگی آنها اندکی افزایش می یابد.

آقای چنگ همچنین اشاره کرد که برخی از افراد دارای مشکل شنوایی ممکن است به دلیل ننگ اجتماعی استفاده از سمعک،  با استفاده از ایرپاد پرو احساس راحتی بیشتری کنند. محققان به این نتیجه رسیدند که AirPods Pro می تواند جایگزین سمعک ارزان تری برای برخی بیماران باشد. محققان می گویند، در سطح جهانی، بازار هدفون های بی سیم به سرعت در حال رشد است. برخی از شرکت ها علاقه مند به بررسی امکان طراحی هدفون هایی با ویژگی های تقویت صدا هستند. مطالعه ما ثابت می کند که این ایده قابل قبول است.

Science Alert اظهار داشت که 75 درصد از جمعیت ایالات متحده که از کم شنوایی رنج می برند از سمعک استفاده نمی کنند زیرا فکر می کنند این سمعک آنها را خیلی مسن نشان می دهد. استفاده از یک جفت هدفون AirPods Pro ممکن است در واقع نظر دیگری را در مورد کاربر ایجاد کند و انتظار می‌رود تا سال 2060 تعداد موارد کاهش شنوایی در ایالات متحده دو برابر شود.

با قیمت 249 دلار ، ایرپاد پرو 2 برای افرادی که کم شنوایی خفیف تا متوسط دارند، گزینه بسیار ارزان تری نسبت به سمعک های 6هزار دلاری است که کاربر را ملزم به بازدید از متخصصان شنوایی برای سفارشی سازی  و تنظیم دقیق سمعک می کند.. در صورت استفاده از AirPods Pro به جای سمعک دیگر نیازی به پرداخت هزینه بالا و مراجعه به متخصصین برای تنظیم سمعک نیست. به خاطر داشته باشید که هیچ یک از مدل های AirPods توسط FDA به عنوان یک دستگاه پزشکی مورد بررسی قرار نگرفته است.

در حالی که نتیجه نهایی این است که AirPods Pro 2 می تواند جایگزین مناسبی برای سمعک های ممتاز برای آن دسته از کم شنوایی های کم تا متوسط باشد، اما همچنان نیاز است که این دستگاه پوشیدنی با یک آیفون یا آیپد اپل دارای iOS یا iPadOS 14.3 جفت شود تا بتواند از  قابلیت Live Listen استفاده کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.