هوندا امکان‌ تعویض سریع باتری خودروهای برقی را فراهم کرد

هوندا ایستگاه‌های تعویض باتری ماژولار در ژاپن و هند راه اندازی کرده هر کدام دارای یک دوجین باتری برای تعویض سریع باتری وسائل نقلیه برقی است

هوندا در مدلی مشابه با مدلی که توسط گوگورو استفاده می‌شود، شروع به راه‌اندازی ایستگاه‌های تعویض باتری ماژولار در ژاپن و هند کرده است که هر کدام دارای یک دوجین بسته برق موبایل برای تعویض سریع باتری های اسکوترهای الکتریکی، موتورسیکلت‌ها و ریکشاها هستند.

به گزارش تک ناک، ایده اصلی این است که به جای اینکه کاربران e-mobility نگران برد و زمان شارژ باشند، آنها فقط به ایستگاه‌های تعویض باتری هوندا  بپیوندند، در صورت کم شدن انرژی باتری، باتری مصرف شده را از وسیله نقلیه سازگار خود خارج کرده و آن را با باتری تازه از یکی از محل های زاویه دار  ایستگاه‌های تعویض باتری عوض کنند.

ثبت نام کاربران، پرداخت‌ها و جستجوی مکان‌های ایستگاه همگی توسط سرویس Power Pack Cloud هوندا انجام می‌شود که همچنین خانه ابزارهای مدیریتی برای اپراتورهای ایستگاه خواهد بود.

بسته های باتری مورد بحث، بسته های Mobile Power Packs هوندا هستند که در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ و بعداً در مجموعه‌ای از کانسپت‌های روباتیک دیده شده اند. هر بسته باتری لیتیوم یونی 1.3 کیلووات ساعتی دارای ابعاد 298 x 177.3 x 156.3 میلی‌متر ،وزن 10.3 کیلوگرم ،یک دسته برای تعویض آسان و دارای IP65 است.

ایستگاه‌های تعویض باتری

اولین ایستگاه‌های تعویض باتری ماژولار هوندا به توکیو تحویل داده شده است و توسط Gachaco اداره می شود همان شرکتی که در اوایل سال جاری توسط سازندگان موتور سیکلت هوندا، کاوازاکی، سوزوکی و یاماها به همراه با شرکت انرژی Eneos، برای راه اندازی یک سرویس استاندارد اشتراک باتری در شهرهای بزرگ سراسر ژاپن ایجاد شد.

ایستگاه‌های تعویض باتری

هر ایستگاه متصل به شبکه دارای 12 باتری است، اما چندین واحد slave را می توان به یک واحد اصلی متصل کرد تا تعداد بسته های باتری موجود در هر نصب افزایش یابد.
یکی از شرکت‌های تابعه هوندا در هند نیز خدمات اشتراک باتری را برای تاکسی‌های ریکشا الکتریکی راه‌اندازی کرده است که از ایستگاه مبدل تعویض باتری  استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.