ایمپلنت جدید با آیفون به کمک بیماران فلج مغزی می‌آید

ایمپلنت جدیدی ساخته شده که در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد و به کاربر توانایی کنترل مغزی با کمک آیفون یا آی‌پد را می‌دهد.

ایمپلنت جدیدی ساخته شده که در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد و به کاربر توانایی کنترل مغزی با کمک آیفون یا آی‌پد را می‌دهد.

به گزارش تکناک، این فناوری مشابه سایر ویژگی‌های accessibility، مانند سوئیچ‌های جایگزین، کار می‌کند. با این حال، به جای ثبت ضربه پا یا تکان دادن سر، امواج مغزی کاربر را ثبت می کند.

در مقاله‌ای توسط Semafor که توسط 9to5Mac مشاهده شده است، با رادنی گورهام، یک فروشنده نرم‌افزار بازنشسته در استرالیا آشنا می‌شویم.

گورهام مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS است، بیماری سیستم عصبی که به شدت بر عملکرد فیزیکی فرد تأثیر گذار است. او همچنین یکی از شش نفری است که از دستگاهی به نام Synchron Switch استفاده می کنند.

Synchron Switch که توسط شرکت Synchron توسعه یافته‌است، با مجموعه ای از حسگرها عمل کرده و به عنوان استنت الکترود شناخته می شود. این سوییچ از طریق یک رگ خونی وارد مغز شده و در آنجا نصب می‌گردد و به صورت بی سیم از قفسه سینه بیمار کنترل می شود.

وقتی گورهام درباره ضربه پایش فکر می کند، آی پد او آن را به عنوان ضربه انگشت روی صفحه ثبت می کند.

وی توانایی کنترل آی پد با همگام‌سازی Synchron Switch خود با آن را دارد و به او امکان ارسال پیام های متنی تک کلمه ای را می دهد.

تام آکسلی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Synchron گفت: ما در مورد محصولات iOS و اپل هیجان زده هستیم، زیرا آنها بسیار فراگیر هستند و این دستگاه اولین سوئیچ مغزی همگام با آن‌ها خواهد بود.

Synchron  اولین شرکتی است که تاییدیه FDA را دریافت کرده‌است . این فناوری برای بیماران با محدودیت های حرکتی شدید به عنوان یک موهبت تلقی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.