گام بلند AT&T برای عرضه گسترده اینترنت ماهواره ای

اینترنت ماهواره ای AT&T

 شرکت AT&T  با درخواست اجاره اسپکتروم از شرکت AST SpaceMobile، اولین گام را به سوی ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای گوشی های هوشمند برمی دارد.

به گزارش تکناک، شرکت AST SpaceMobile پشت نمونه اولیه ماهواره ارتباطی عظیمی قرار دارد که قادر است داده ها را به گوشی های هوشمند روی زمین ارسال کند. در واقع یک قرارداد جدید با AST SpaceMobile به این معنی است که AT&T یک گام دیگر به ارائه اینترنت (Internet : global system of connected computer networks based on IP addressing and routing protocols) مبتنی بر ماهواره از طریق گوشی های هوشمند، نزدیکتر شده است.

همانطور که SpaceNews گزارش داده است، AT&T (American multinational conglomerate) اسپکتروم رادیویی را به AST SpaceMobile اجاره خواهد داد تا بتواند اینترنت ماهواره ای را برای مشتریان فرستاده و هیچ تغییری در گوشی‌های آنها لازم نباشد.

AST در سال گذشته به دلیل راه‌اندازی یک ماهواره نمونه بزرگ با بزرگترین آرایه ارتباطات در تاریخ، اخبار را به خود اختصاص داد. ماهواره آزمایشی BlueWalker 3 به عنوان یک برج سلولی در فضا طراحی شده است و هدف آن ارائه سرعت 4G/5G به مصرف کنندگان در زمین است.

ماه گذشته، AST برای اولین بار تماس تلفنی از تگزاس به ژاپن را از طریق ماهواره BlueWalker 3 برقرار کرد، که با استفاده از گوشی Samsung Galaxy S22 بدون هیچگونه تغییری در آن انجام شد و از همان فرکانس‌های رادیویی شبکه سلولی ای‌تی اند تی (ابرشرکت مخابراتی چندملیتی آمریکایی) یعنی 850 مگاهرتز استفاده کرد.

digikala

با تأیید FCC، AT&T در حال حاضر می‌خواهد برای AST اسپکتروم 850 مگاهرتز و 700 مگاهرتز را اجاره دهد. هدف از این کار، ارائه پوشش تکمیلی  برای موارد اضطراری مانند وقوع فاجعه از طریق اینترنت پهنای باند ماهواره ای است.

این اینترنت پهنای باند ماهواره‌ای تضمین کرده است که به AT&T در اتصال مشتریان در مناطق بدون خدمات و با سرویس محدود، بدون تداخل با سایر شبکه‌های سلولی کمک خواهد کرد. از آنجایی که فناوری AST می‌تواند پوشش ماهواره‌ای را در بخش‌های مجزا از مناطق دارای مجوز متمرکز کند، نیازی به یک ارائه سراسری از پوشش گوشی موبایل نیست که اپراتور شبکه تلفن همراه آن را در اختیار گذاشته است.

تاریخ عرضه 

هنوز هیچ گونه اطلاعاتی درباره زمان ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای توسط AT&T به مصرف کنندگان منتشر نشده است. اما AST گفته است که قصد دارد پنج ماهواره BlueBird را در اولایل ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند تا در بازارهای مورد نظر، ارائه دهنده اینترنت پهنای باند فضایی باشد.

AST همچنین با سایر ارائه دهندگان سلولی، از جمله Vodafone، Rakuten Mobile و Orange به آزمایش تکنولوژی ماهواره‌ای خود می‌پردازد. با این حال، شرکت‌ها برای رقابت با T-Mobile، که از Starlink SpaceX برای ارائه ویژگی اینترنت (سامانهٔ جهانی شبکه‌های رایانه‌ای متصل‌شده به یکدیگر) پهنای باند ماهواره ای به گوشی های موبایل استفاده می کند، و همچنین  رقابت با Apple، که در حال حاضر سیستم خودکار SOS بر اساس ماهواره را ارائه می دهد، مواجه خواهند شد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.