این تاکسی هوایی به شکل متفاوت پرواز می کند!

استارت‌آپ لیلیوم مستقر در آلمان ادعا می‌کند که تاکسی هوایی فونیکس این شرکت (با قابلیت برخاست و فرود عمودی الکتریکی) موفق به اولین تغییر حالت از تیک آف عمودی به پرواز افقی در اسپانیا شده است.

به گزارش تک ناک، این تغییر حالت موفق طی یک پرواز Wing-borne روی بال های اصلی و بال های کانارد شرکت با سرعت 190 کیلومتر در ساعت تکمیل شد و از طریق نامه گزارش سه ماهه دوم فعالیت های شرکت به سهامداران اعلام شد.

لیلیوم از نمای بالا
این شرکت قصد دارد با آماده شدن برای ساخت اولین تاکسی هوایی خود با ظرفیت هفت سرنشین در سال 2023، دومین نمایش فناوری را به برنامه آزمایش پرواز اضافه کند و در سال 2024 پرواز آن را آغاز کند.

لیلیوم از روبرو
لیلیوم ادعا می کند آزمایش‌های بیشتر توسط آزمایشگاه‌های بی‌طرف، در مورد عملکرد دوام باتری این تاکسی هوایی نشان داده‌اند که این شرکت می‌تواند به هدف خود یعنی بیش از ۸۰۰ چرخه با حفظ ظرفیت ۸۰ درصدی در هر مجموعه از باتری‌ها دست یابد.
جت نهایی در مقایسه با 36 ملخ فینیکس 2، تنها 30 ملخ خواهد داشت. همچنین فونیکس 3 به زودی به هواپیمای خواهر خود که از بهار درحال پرواز های آزمایشی در تاسیسات اطلس است ، به عنوان یک دارایی آزمایشی بدون خدمه دیگر می پیوندد.

لیلیوم فقط 30 ملخ دارد
لیلیوم فقط 30 ملخ دارد

موفقیت در محدوده تولید و ظرفیت بارگیری لیلیوم جت به سلول هایی بستگی دارد که Zenlabs/Customcells ارائه کرده است. به گفته لیلیوم، آزمایشات داخلی قبلی عملکرد باتری را تأیید کرده است.
کلاوس روو، مدیرعامل جدید لیلیوم، طی نامه‌ای به سهامداران طی سه ماهه دوم اعلام کرد که این شرکت اکنون قراردادهای اولیه فروش 483 هواپیما را امضا کرده است و پیش‌بینی می‌کند قراردادهایی که شامل پیش پرداخت می شوند در سال 2023 امضا شود.این شرکت شروع به پذیرش سپرده برای نسخه محدود لیلیوم جت کرده است و فروش آن را با همکاری اپراتور هوانوردی خصوصی NetJets آغاز کرده است.

نمای بسته لیلیوم از ملخ ها
لیلیوم فقط 30 ملخ دارد

لیلیوم برای ایجاد یک توافق نهایی در مورد برنامه صدور گواهینامه، از جمله روش های تطبیق معادل سطح G-2 FAA با آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) در حال مذاکره است. علاوه بر این، در حال آماده شدن برای تایید بررسی فرآیند تأیید طراحی است که این بررسی در نیمه اول سال 2023 توسط آژانس ایمنی هوانوردی اروپا انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.