این درایو SSD مجهز به هوش مصنوعی است

درایو Cigent Secure SSD+ با بهره‌گیری از یک میکروپردازنده هوش مصنوعی برای رصد فعالیت های مشکوک توسط شرکت Cigent Technology رونمایی شد.

شرکت امنیت داده Cigent Technology، به تازگی محصول جدید خود یعنی درایو Cigent Secure SSD+ را با بهره‌گیری از یک میکروپردازنده هوش مصنوعی برای رصد فعالیت های مشکوک معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، این میکروپردازنده از یادگیری ماشینی (ML) استفاده می‌کند تا به کاربران خود در جلوگیری از حملات باج‌افزارها، دزدیدن و رمزگذاری داده‌ها بر روی درایو کمک کند.

درایو Cigent Secure SSD+ با تمرکز بر روش‌های پیشگیری با استفاده از هوش مصنوعی ، سعی در کنترل و مهار حملات باج‌افزار را قبل از وقوع آن‌ها دارد. این درایو SSD با بهره‌گیری از رویکرد داخلی، تلاش می‌کند تا حملات را درون خود درایو متوقف سازد. میکروپردازنده هوشمند AI یکپارچه شده، با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، فعالیت درایو SSD را مانیتور کرده و با حملات باج‌افزار مقابله می‌کند. علاوه بر این، کاربران قادر هستند تا حساسیت تشخیص را براساس نیازهای خود، تنظیم کرده و از تولید آلارم‌های نادرست جلوگیری کنند.

همراه با شرکت نرم‌افزار Cigent Data Defense، درایو Secure SSD+ با به کارگیری چندین مکانیسم حفاظتی هوش مصنوعی، تلاش می‌کند تا از بروز حملات مخرب جلوگیری کند. به عنوان مثال، درایو می تواند حالت “Shields Up” را فعال کرده و برای دسترسی به پرونده‌های محافظت شده، نیاز به تأیید هویت چند عاملی (MFA) از کاربران داشته باشد. علاوه بر این، نرم‌افزار به صورت خودکار قادر است داده‌های روی درایو را محدود کند تا از دسترسی غیرمجاز از طریق نرم‌افزارهای مخرب یا فرآیندهای ویندوز جلوگیری شود. به جای آن، کاربران می‌توانند درایو را در حالت فقط خواندن قرار دهند تا حمله‌کنندگان نتوانند اطلاعات را برای تغییر، حذف یا رمزگذاری بروزرسانی کنند.
هنگامی که یک حمله شناسایی می‌شود، نرم‌افزار Cigent Data Defense هشدار به کارکنان امنیتی می‌دهد تا برای سایر سیستم‌های محافظت شده توسط Cigent در شبکه، حتی اگر از حافظه جامد امن SSD+ استفاده نمی‌کنند، “Shields Up” را فعال کنند.

درایو Cigent Secure SSD+ تمام دسترسی‌های داده به درایو را ثبت می‌کند تا به طور تقریباً غیرقابل تغییر، از سرقت هرگونه داده جلوگیری کند. علاوه بر این، شرکت برای جلوگیری از غیرفعال شدن کنترل‌های امنیتی، محافظ ایمنی اجرایی را پیاده کرده است. همچنین، نرم‌افزار حافظه داخلی درایو در صورتی که نرم‌افزار Cigent Data Defense غیرفعال شود، قابلیت مخفی کردن اطلاعات روی درایو SSD را فراهم می‌کند. در نهایت، با بروزرسانی‌های آتی، یک گزینه قابل دسترسی خواهد بود که به افرادی که از یک سیستم‌عامل دیگر بوت شوند، اجازه نخواهد داد که درایو آن را غیرفعال کنند، پاک کنند یا به داده‌ها دسترسی پیدا کنند.

با این وجود، درایو Cigent Secure SSD+ دارای چند محدودیت است. اولاً، کاربران باید این درایو را به عنوان درایو اصلی با سیستم‌عامل خود نصب کنند. در نسخه فعلی، توانایی شناسایی باج افزار تنها در محیط ویندوز قابل دسترس است. با این حال، پشتیبانی از سیستم‌عامل لینوکس به زودی ارائه خواهد شد. در نهایت، الگوریتم یادگیری ماشینی، با اینکه بسیار پیشرفته است، هنوز به‌طور کامل تکمیل نشده است، به عبارت دیگر، ممکن است در مرحله فعال سازی حفاظت، برخی از فایل‌ها به دست باج افزار بیافتند.

اطلاعات جامع در مورد درایو Cigent Secure SSD+ در حال حاضر در دسترس نیست. سازنده تنها تأیید کرده است که این درایو یک درایو M.2 2280 دو طرفه است. بنابراین، این درایو ممکن است برای لپ تاپ‌های بسیار نازک مناسب نباشد. در ماه مه سال 2023، درایو Cigent Secure SSD+ در دسترس قرار خواهد گرفت و اطلاعات بیشتری درباره عملکرد و قیمت آن در آینده ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.