این شناورها امواج اقیانوس را به انرژی تجدیدپذیر تبدیل می‌کنند

شناورهای آبی از Eco Wave Power بالا و پایین رفتن امواج را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند.

در خط ساحلی جبل الطارق، شناورهای فلزی آبی رنگ به یک اسکله مهمات جنگ جهانی دوم متصل می شوند و با فراز و نشیب ملایم خود، بالا و پایین رفتن امواج را به انرژی تجدیدپذیر تبدیل می کنند.

به گزارش تکناک، شناورها توسط شرکت Eco Wave Power اختراع شده اند، شرکتی که به دنبال تبدیل سازه های ساخت بشر مانند اسکله ها و موج شکن ها به منابع انرژی پاک است.

هر دسته از این شناورها، توسط تیم توسعه، به دقت طراحی شده اند تا با شرایط امواج مکانی که در آن نصب می شوند، هماهنگ باشند. به عنوان مثال، امواج کوچکتر تعداد بیشتری از شناورهای کوچک را می طلبند، تا بتوانند آسانتر به بالا و پایین حرکت کنند، اما امواج بزرگتر می توانند شناورهای بزرگتر را کنترل کنند بنابراین تعداد کمتری از آنها مورد نیاز است.

نحوه کار آنها چگونه است؟

حرکت شناورها باعث ایجاد فشار سیال در داخل انباشتگرها می‌شود که مستقر در زمین هستند و در کانتینرهای حمل و نقل آبی بزرگ قرار دارند. این فشار سیال که توسط امواج در حال حرکت ایجاد می شود، یک موتور هیدرولیک را می چرخاند. چرخش این موتور هیدرولیک به نوبه خود، یک ژنراتور را فعال می کند، و در نهایت نیروی الکتریسیته از طریق یک مبدل به شبکه برق ارسال می شود.

داخل یکی از کانتینرهای زمینی Eco Wave Power، جایی که فشار هیدرولیک ایجاد شده توسط شناورها به انرژی الکتریکی برای شبکه تبدیل می شود.
داخل یکی از کانتینرهای زمینی Eco Wave Power، جایی که فشار هیدرولیک ایجاد شده توسط شناورها به انرژی الکتریکی برای شبکه تبدیل می شود.

زمانی که طوفان رخ می دهد و امواج بیش از حد بالا می‌آیند، دستگاه به‌طور خودکار در یک موقعیت عمودی قفل می‌شود تا از خود محافظت کند. پس از عبور شرایط بد آب و هوایی، دستگاه دوباره در آب پایین می‌آید.

Eco Wave Power ادعا می کند که کل سیستم آن، از شناور تا شبکه، حدود 50 درصد کارآمد است، به این معنی که حدود 50 درصد از انرژی امواج ورودی با موفقیت به برق تبدیل می شود. برای مقایسه، این رقم بیشتر از راندمان 15 تا 20 درصدی پانل های خورشیدی، راندمان 20 تا 40 درصد بیشتر توربین های بادی و راندمان 33 درصدی متوسط نیروگاه زغال سنگ است.

تاکنون، این شرکت به طور منظم برق شبکه را در مکان‌های انگشت شماری تامین کرده و تعداد بیشتری نیز در راه است. اولین ایستگاه متصل به شبکه در سال 2016 در جبل الطارق افتتاح شد و این شرکت اکنون در حال تکمیل ایستگاه دوم در بندر یافا در فلسطین اشغالی است. انتظار می رود که مورد سوم در لس آنجلس در اوایل سال 2023 راه اندازی شود.

اینا براورمن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Eco Wave Power، گفت: مقدار انرژی تولید شده در هر شناور به شرایط موج در یک منطقه معین بستگی دارد. به عنوان مثال هر یک از شناورهای این شرکت در یافا می تواند تا 10 کیلووات ساعت انرژی الکتریسیته تولید کند که برای حدود 10 خانه کافی است.

براورمن گفت: این شرکت تعدادی مطالعات زیست محیطی انجام داده است و نتایج نشان میدهند که روش آنها هیچ تاثیر منفی بر محیط زیست ندارد. همچنین سیالی که فشار هیدرولیک در سیستم ایجاد می کند، زیست تخریب پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.