این فناوری می تواند آینده انرژی خورشیدی باشد

یک شرکت تحت حمایت بیل گیتس قصد دارد پانل های پروسکایت را تجاری کند تا استفاده از انرژی خورشیدی را بسیار امکان پذیرتر کند.

به گزارش تکناک، شرکت CubicPV، مستقر در ماساچوست و تگزاس، توسط شرکت Breakthrough Energy Ventures گیتس پشتیبانی می شود.

این شرکت در حال حاضر در حال مهندسی پنل های خورشیدی جدید متشکل از یک لایه سیلیکونی پایین و یک لایه پروسکایت بالایی است که بازدهی 30 درصدی را به همراه دارد.

مدیرعامل CubicPV، فرانک ون میرلو، گفت: پروسکایت این شرکت و روش ساخت کم‌هزینه آن برای لایه سیلیکونی به معنای اقتصادی بودن محصولات این شرکت است.

مردم شروع به توجه کرده اند. همین ماه گذشته، وزارت انرژی فاش کرد که CubicPV شرکت کننده اصلی بخش صنعت در مرکز تحقیقاتی جدید موسسه فناوری ماساچوست خواهد بود.

digikala

این سازمان ها از اتوماسیون و هوش مصنوعی برای بهبود قابل توجه تولید و توسعه پانل های خود استفاده می کنند.

ون میرلو به CNBC گفت: سلول های خورشیدی Tandem انرژی خورشیدی استخراج می کند، تاسیسات خورشیدی را قدرتمندتر می کند و توانایی جهان را برای مهار بدترین اثرات تغییرات آب و هوایی تسریع می بخشد. ما معتقدیم که در دهه آینده، کل صنعت انرژی خورشیدی دومینو وار تغییر خواهد کرد.

CubicPV همچنین در حال جستجوی مکانی برای ساخت کارخانه صفحات سیلیکونی 10 گیگاواتی در ایالات متحده است.

چالش های پیش رو

اما هنوز همه چیز ایده آل نشده است! پروسکایت ها هنوز از نظر هزینه و دوام با موانع زیادی روبرو هستند.

پروسکایت هالید سرب در حال برنده شدن در این مسابقه هستند تا بهترین عملکرد را داشته باشند، اما محققان همچنان در تلاش هستند تا ترکیبات دیگری را برای جلوگیری از سمیت سرب فرموله کنند.

مارتین گرین، رئیس مرکز استرالیایی فتوولتائیک پیشرفته، به CNBC گفت که سلول‌های Tandem مبتنی بر سیلیکون احتمالاً پیشرفت بزرگ بعدی در فناوری خورشیدی خواهند بود، اگرچه در حال حاضر به اندازه کافی در خارج از آزمایشگاه کار نمی‌کنند.

گرین به CNBC، گفت: سوال بزرگ این است که آیا سلول‌های Tandem پروسکایت – سیلیکون پایداری لازم برای تولید انرژی خورشیدی به صورت تجاری را خواهند داشت؟

اگرچه از زمان گزارش اولین سلول‌های پروسکایت پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما داده‌های میدانی منتشر شده برای چنین سلول‌هایی با کارایی رقابتی نشان می‌دهد که این سلول‌ها تنها چند ماه در خارج از منزل دوام می آورند، حتی اگر به دقت محصور شوند.

آیا CubicPV می‌تواند این چالش را دور بزند و فناوری‌ای را تولید کند که کشورها به شدت به آن نیاز دارند تا انرژی خورشیدی را بادوام‌تر و مولدتر کند؟ فقط زمان می تواند بگوید.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.