این کلید جدید نحوه کارکرد بلوتوث در اندروید ۱۵ را تغییر می دهد

این کلید جدید نحوه کارکرد بلوتوث در اندروید ۱۵ را تغییر می دهد

با شروع به کار اندروید 15، گوگل به طور رسمی نحوه کارکرد بلوتوث را با یک کلید جدید تغییر می‌دهد که به طور خودکار بلوتوث را یک روز پس از خاموش شدن، دوباره فعال می‌کند.

به گزارش تکناک، همانطور که قبلا مشاهده شد، اندروید ۱۵ رفتار پیش فرض بلوتوث را طوری تغییر می‌دهد که اگر کاربر آن را خاموش کند، صبح روز بعد دوباره روشن می‌شود. این تغییر اکنون به طور پیش فرض در Android 15 Beta 2 فعال است و برای هر دو منوی تنظیمات سریع و تنظیمات عادی سیستم اعمال می شود.

چرا این تغییر؟

گوگل به طور خاص دلیلی ذکر نکرده است، اما به روز رسانی زبان در صفحه بلوتوث نشان می دهد که این تنظیم برای Quick Share و Find My Device انجام شده است.

هنگامی که بلوتوث روشن است، دستگاه شما می تواند با سایر دستگاه های بلوتوث نزدیک ارتباط برقرار کند. ویژگی‌هایی مانند Quick Share و Find My Device از بلوتوث استفاده می‌کنند.

اپل نیز رفتار مشابهی در iOS دارد، اگرچه غیرفعال کردن مجدد خودکار آن به این سادگی نیست. در iOS، خاموش کردن بلوتوث از طریق مرکز کنترل، رادیو را یک روز بعد دوباره فعال می‌کند، در حالی که انجام این کار از طریق منوی تنظیمات این کار را نمی‌کند. نسخه گوگل در این زمینه شفاف‌تر عمل می‌کند.

با این حال، این امر بر اساس زمانی که بلوتوث را خاموش می‌کنید نیست. گوگل به طور خاص می‌گوید، فقط در تنظیمات سریع، بلوتوث “فردا صبح” دوباره روشن خواهد شد. هرچند هنوز مشخص نیست که “صبح” در این زمینه دقیقا به چه زمانی اشاره دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram