ژاپنی‌ها باتری با قابلیت کشسانی ساختند

 محققان ژاپنی باتری با قابلیت کشسانی ساخته اند که می تواند در دستگاه های پوشیدنی استفاده شود.

 محققان ژاپنی باتری با قابلیت کشسانی ساخته اند که می تواند در دستگاه های پوشیدنی استفاده شود.

به گزارش تکناک، رایانه شخصی پوشیدنی به شکل کوله‌پشتی Zotac VR GO 4.0 و سپس  یک باتری با قابلیت کشسانی جدید، ابتکاری است که می‌تواند در دستگاه‌های پوشیدنی آینده استفاده شود مانند حسگرهایی که می‌توانند نشانگرهای زیستی مختلف و همچنین برای تحویل دارو نظارت کنند.

رایانه شخصی پوشیدنی به شکل کوله‌پشتی Zotac VR GO 4.0 و سپس  یک باتری با قابلیت کشسانی جدید
رایانه شخصی پوشیدنی به شکل کوله‌پشتی مدل Zotac VR GO 4.0

برای ایجاد این امکان، تیم یک لایه نازک از فلز مایع را با استفاده از روش لایه به لایه روی یک فیلم پلی یورتان گرمانرم با رسوب طلا پوشاند تا یک فیلم انعطاف پذیر با مانع گاز بالا ایجاد کند.

از آنجایی که دستگاه‌های پوشیدنی معمولاً در معرض عناصر قرار می‌گیرند، افزایش عمر باتری و در عین حال محافظت از باتری‌ها در برابر رطوبت و گازهای جوی حیاتی است.

پس از آزمایش این فیلم منعطف با یک مانع گازی ، آنها متوجه شدند که نفوذ ناپذیری فوق‌العاده‌ای نسبت به گاز اکسیژن، تحت فشار مکانیکی زیاد دارد.

همچنین این فیلم منعطف در مقابل رطوبت نفوذ پذیری بسیار کمی دارد. این بدان معنی است که این فیلم به دلیل مانع گاز کششی که در آنها ایجاد شده است، می تواند به طور قابل اعتماد در هوا کار کند.

هیجان انگیز است که علاوه بر توسعه باتری قابل کشش، که می تواند در نسل بعدی دستگاه های هوشمند از جمله دستگاه های پوشیدنی آینده استفاده شود، می توان با استفاده از ماده جدیدی به نام فلز مایع  به فیلم هایی با خاصیت گاز بالا و مقاوم در برابر رطوبت دست یافت.

هیروکی اوتا، نویسنده مسئول بخش مهندسی مکانیک دانشگاه ملی یوکوهاما، گفت: این تحقیق به اجرای اجتماعی دستگاه های ارتجاعی کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.