رسانۀ Digital Foundry تریلر بازی Perfect Dark را بررسی کرده است تا مزایا و معایب موتورگرافیکی Unreal Engine 5 را آشکار کند.
به گزارش تکناک، در اوایل این ماه در رویداد ایکس باکس، سرانجام اولین تریلر بازی بزرگ Perfect Dark با موتورگرافیکی Unreal-Engine-5 منتشر شد.
در واقع مایکروسافت ادعا کرد که تریلر نمایش داده شده یک گیمپلی واقعی بر روی نسخۀ ایکس باکس است، در حالی که بسیاری معتقد هستند این نمایش بر روی رایانۀ شخصی بود.
اول از همه، این سؤال وجود دارد که تریلر Perfect Dark بر روی چه پلتفرمی اجرا میشد. رسانۀ Digital Foundry گمان میکند که این نسخۀ رایانۀ شخصی بود، امّا عملکرد و وضوح آن تریلر نشان میدهد که ممکن است بر روی کنسول Xbox Series X اجرا شده باشد.
باز هم امکان دارد که نسخۀ رایانۀ شخصی Perfect Dark هنوز به درستی بهینه نشده باشد یا به شکل عمدی بازی را بر روی رایانۀ شخصی با تنظیمات معادل ایکس باکس اجرا کرده باشند.
با توجه به این سؤال، به نظر میرسد که بازی Perfect Dark در حال استفاده از مجموعه ابزارهای Unreal Engine 5 است و رسانۀ Digital Foundry به وضوح تکنیکهای نورپردازی Lumen را در حال استفاده شناسایی میکند. همچنین به احتمال زیاد این بازی از Lumen مبتنی بر نرمافزار استفاده کرده، نه از Lumen مبتنی بر سختافزار که همه کارهتر است.
نسخۀ دموی بازی Perfect Dark همانند اکثر بازیهای آنریل انجین 5، دارای مشکلات عملکردی هم بود. بر اساس نظر Digital Foundry، نرخ فریم در طول تریلر «پایدار نیست» و شمارش پیکسل نشان میدهد که در حدود وضوح 1440p اجرا میشد. به نظر میرسد تحلیلهای بیشتر نشان میدهد که گیمپلی در واقع به 1440p ارتقا یافته و وضوح اصلی آن در محدودۀ 720p تا 960p است.
آنچه از تریلر مشخص شد، این است که بازی تا انتشار فاصلۀ زیادی دارد و انتظار داریم تیم توسعه، فعالیت زیادی برای انجام درست آن داشته باشد. بازی Perfect Dark برای رایانۀ شخصی و کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد و تاریخ انتشار مشخص نیست.