بررسی ویژگی های گوشی پیکسل فولد گوگل

بر هیچکس پوشیده نیست که بازار گوشی های تاشو در انحصار سامسونگ است، اما ظاهراً یک رقیب قدرتمند جدید برای بهترین گوشی های تاشو پیدا شده است و قطعاً جای تعجب نیست که اولین نسخه پیکسل فولد گوگل، رقیب جدی سامسونگ باشد.

به گزارش تکناک، شایعات زیادی در ابتدا می خواستند این گوشی را بدنام کنند، اما این اتفاق نیفتاد.

این رقیب اصلی گلکسی زد فولد 4 ، قصد دارد فروش خود را پس از اعلام رسمی Google I/O در 10 اردیبهشت آغاز کند. این گوشی نسخه کمی “سنتی تر” گوشی میان رده  Pixel 7a است.

اگرچه یک منبع موثق ادعا می کند که “اسناد و تصاویر داخلی” مربوط به این گوشی تاشوی جدید گوگل را دیده است، اما ظاهراً جزئیات دیگری در رابطه با راه اندازی رسمی این گوشی در دسترس هیچکس نیست، بنابراین در حال حاضر، ما فقط باید انتظار داشته باشیم که عرضه رسمی این گوشی تا 27 مرداد آغاز شود.

احتمالاً پیش‌سفارش‌های این گوشی، بسیار زودتر، یعنی تا 10 اردیبهشت آغاز می‌شود و طبق اطلاعات داخلی منابع موثق، در کنار این گوشی احتمالا گوگل یک پیکسل واچ هم بصورت رایگان به مشتریان خواهد داد.

digikala

ممکن است قیمت این گوشی کمی بالا به نظر برسد، اما دادن ساعت رایگان در کنار گوشی، حرکت جذابی بود که ممکن است میل خرید را در مشتریان افزایش دهد. قیمت این گوشی با رقیبش یعنی  Z Fold 4، تقریبا برابر است و همین مسئله انتخاب را سخت تر می کند و رقابت بین این دو گوشی را نیز افزایش می دهد. قیمت پیکسل فولد، 1700 دلار و قیمت Z Fold 4، 1799 دلار است.

طبق ادعای یک سری از منبع موثق، پیکسل فولد از یک صفحه نمایش اصلی 7.6 اینچی یعنی “به اندازه تبلت کوچک” و یک صفحه نمایش خارجی 5.8 اینچی استفاده می کند. اندازه صفحه نمایش در Galaxy Z Fold 4 تقریباً با این گوشی برابر است اما صفحه نمایش خارجی آن کمی بزرگتر است که در  این رقابت، این موضوع به نفع سامسونگ تمام می شود.

همچنین انتظار می‌رود پیکسل فولد کمی سنگین‌تر از رقیب خود باشد، و وزنی حدود 283 گرم داشته باشد، که این مسئله هم به ضرر گوگل است چون Z Fold 5 تا چند ماه آینده عرضه می شود، وزن کمتری دارد و کلا 263 گرم است.

پیکسل فولد از یک پردازنده Tensor G2 بهره می برد که با استانداردهای فعلی تراشه داخلی گوگل کاملاً قابل قبول است اما این پردازنده سرعت اسنپدراگون 8 نسل 1 که در داخل Z Fold وجود دارد، ندارد.

ظاهراً گوگل در این گوشی مصرف باتری را بهبود بخشیده و می توان این گوشی را تا 24 یا 72 ساعت در “حالت کم مصرف” نگه داشت.

عمر باتری قطعاً یک مزیت خیلی مهم در مقایسه با گلکسی زد فولد 4 به نظر می رسد. یکی دیگر از ادعادهای گوگل در تولید این گوشی این است که پیکسل فولد، قوی ترین لولاها را در بین گوشی های تاشو دارد. چیزی تا 10 اردیبهشت نمانده!.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.