برنامه اندرویدی NOW در پلی استور منتشر شد

با انتشار اندروید 12، گوگل از طرح گرافیکی جدید Material You رونمایی کرد که بر اساس زیبایی‌شناسی آشنای Material Design طراحی شده است.

به گزارش تکناک، ، این طرح به‌منظور مدرن‌تر و مقیاس‌پذیرتر کردن آن به‌روزرسانی شده و گوگل با راه اندازی برنامه اندرویدی Now در پلی استور به دنبال آسان تر کردن این فرآیند ‌است.

بدیهی است توسعه دهندگان باید خود را با این سبک جدید برنامه های خود وفق دهند و به منظور برخورداری از ظاهری یکنواخت‌تر در دیگر برنامه‌ها باید از برخی قوانین و اصول پیروی‌کنند.

آیا می خواهید نحوه استفاده از Material You را بیاموزید؟

این برنامه یک نسخه آزمایشی با امکان استفاده از تمام ویژگی های Material You از جمله پشتیبانی از تم‌های پویا و تیره، چیدمان و طراحی دکمه‌ها و سایر عناصر رابط کاربری، سازگاری با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش و موارد دیگراست.

اما قابلیت‌های برنامه به همین محدود نمی شود. علاوه بر نمایش Material You، همچنین شامل فیلم ها و راهنماهایی به منظور کمک به درک کامل این طراحی گرافیکی می‌شود.

درون برنامه Now اندروید، کاربران می توانند تعداد زیادی ویدیو مشاهده کنند و نکات ایجاد شده توسط توسعه دهندگان و طراحان روی ایجاد سبک Material You را بخوانند. کاربران همچنین می توانند موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنند و در مورد هر خبری به روز بمانند.

برنامه مورد بحث به طور کامل با Kotlin و Jetpack Compose ساخته شده است. و به جدیدترین استانداردهای ساخت و مدولارسازی با شکستن مفهوم یک ماژول یکپارچه و تبدیل آن به چندین ماژول مستقل و آزادانه پایبند است.

Kotlin، یک زبان برنامه نویسی جایگزین جاوا در ساخت برنامه های اندرویدی و Jetpack Compose است. نوعی چارچوب است که شما را قادر می سازد تا رابط کاربری گرافیکی برنامه ها را “طراحی” کنید.

اکنون از آنها به طور انحصاری در توسعه اندروید استفاده می شود. با کلیک بر روی دکمه ، می توانید اپلیکیشن اندروید را از پلی استور دانلود و کد منبع به طور کامل در Github در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.