برنامه Rufus 4 منتشر شد

برنامه Rufus 4 برای ایجاد درایوهای USB قابل بوت و دور زدن الزامات سخت افزاری و مزاحمت های نرم افزاری ویندوز 11 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنامه Rufus 4 برای ساخت درایوهای USB قابل بوت و دور زدن الزامات سخت افزاری و مزاحمت های نرم افزاری ویندوز 11 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش تکناک، اخیرا پیت باتارد به روز رسانی قابل توجهی را برای ابزار محبوب Rufus خود منتشر کرده است.نسخه 4.0 آن در حال حاضر برای دانلود از وب سایت رسمی و GitHub با اصلاحات، بهبودها و سایر تغییرات قابل توجه در دسترس است.

برنامه Rufus 4  اولین به‌روزرسانی بدون پشتیبانی از ویندوز 7 است. از این پس، ایجاد درایوهای USB قابل بوت با Rufus به ویندوز 8، 8.1، 10 یا 11 نیاز خواهد داشت. همچنین، اکنون برنامه به طور پیش فرض یک فایل اجرایی 64 بیتی است، اما نسخه های x86 و ARM هنوز برای دانلود در دسترس هستند. در نهایت، طبق گفته توسعه‌دهنده، نسخه‌های قدیمی Rufus ممکن است به‌درستی به‌روزرسانی نشوند، بنابراین از نسخه 3 به 4  به روز شده است.

تغییرات کامل برنامه Rufus 4:

  • رفع عدم کارایی پارتیشن دائمی با Ubuntu 04
  • رفع خطای نشانگر خارج از محدوده با Ubuntu 23.04 هنگام بوت در حالت BIOS
  • رفع فریز بوت هنگام فعال بودن Secure Boot با Ubuntu Studio
  • برطرف شدن تشخیص ساختار نادرست هنگام بررسی به‌روزرسانی
  • رفع خرابی برنامه Windows Store هنگام پردازش بوت لودرهای GRUB
  • رفع خرابی برنامه Windows Store هنگام شمارش فرآیندهای حاوی علامت %
  • رفع خرابی برنامه Windows Store هنگام استفاده از بومی سازی آلمانی

اکنون، امکان دانلود Rufus 4.0 به صورت رایگان از Neowin یا از وب سایت رسمی یا GitHub فراهم است. این برنامه منبع باز است، بنابراین هر توسعه دهنده ماهری می تواند آن را برای ارتقاء شبیه سازی کند و وصله ها، اصلاحات و ویژگی های جدید ارائه دهد.

Rufus تنها برنامه برای ایجاد درایوهای USB قابل بوت نیست. برنامه‌ Ventoy قابلیت‌های مشابهی را با به‌روزرسانی‌های مکرر و ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید ارائه می‌کند. از دیگر برنامه‌ها برای ایجاد درایور قابل بوت، می‌توان به WinToUSB اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.