شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو با پوشش نانو عرضه می‌شوند

برند چینی شیائومی

تیزرهای رسمی منتشر شده برند چینی شیائومی نشان‌ می دهد بهره‌مندی جدیدترین گوشی های پرچمدار این شرکت از فناوری جدید پوشش نانو بهره مند است.

به گزارش تکناک، برند چینی شیائومی تا چند روز دیگر از جدیدترین سری پرچمدار خود رونمایی خواهد کرد این در حالی است که طی هفته های گذشته شایعات زیادی در رابطه با این سری دستگاه در جریان بوده است.

امسال این سری شامل دو مدل استاندارد شیائومی 13 و همچنین نسخه پرو خواهد بود و در اندازه های مختلف عرضه خواهند شد. علاوه بر شایعات، به گفته شیائومی، این یک فناوری برتر در صنعت تلفن همراه است که مزیت‌های زیر را به ارمغان می آورد:

  • حس برتر چرمی
  • ضد سایش بهتر
  • ضد رنگ با ماندگاری طولانی
  • ضد کثیفی

 

این شرکت معتقد است کیفیت این پوشش نانو جدید نگرانی های بسیاری از خریداران را برطرف می کند. پوستر رسمی همچنین نشان می دهد فناوری پوشش نانو نیز دارای ویژگی های زیر است:

  • ضد اشعه ماوراء بنفش
  • لبه ضد زردی
  • ضد فرسایش
  • ضد رسوب

گزینه های رنگ و مواد اولیه ساخت شیائومی 13

طبق گزارش ها، سری شیائومی ۱۳ دارای چهار رنگ شامل سیاه، سفید، سبز و صورتی خواهد بود. از میان این گزینه های رنگی، رنگ سبز و صورتی شامل نسخه های چرمی ساده خواهند بود. با این حال، طبق برخی گزارش ها این سری می تواند تا 10 گزینه رنگی داشته باشد.

برای اولین بار، شیائومی از چرم آلی سیلیکونی سازگار با محیط زیست در 12S اولترا استفاده کرد. به گفته مقام مسئول، این ماده با دستمال مرطوب تمیز می‌شود. حتی پس از استفاده طولانی مدت به آسانی رنگ خود را از دست نمی‌دهد و یا پوسته نمی‌شود. شرکت همچنین لایه رویی این چرم را به منظور تبدیل آن به چرمی پوست دوست سفارشی کرده‌است.

این مساله باعث جلوگیری لیز خوردن و افتادن آن به آسانی نیز می‌شود. علاوه بر این، استفاده از ماده خام طبیعی سنگ معدن سیلیکون باعث سازگاری با محیط زیست می شود. چرم ارگانیک سیلیکونی شیائومی 12S اولترا در سری شیائومی ۱۳ ارتقا یافته است.

ویژگی ضد آب و جزئیات نمایشگر سری 13 شیائومی

این سری پرچم‌دار جدید شیائومی همچنین با آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری MIUI 14 آن عرضه می‌شود. یکی دیگر از تیزرهای رسمی شیائومی، ظرفیت ضدآب این سری پرچم‌دار جدید را نشان می‌دهد. طبق این تیزر، تمامی مدل های سری 13 شیائومی از استاندارد IP68 پشتیبانی خواهند کرد. بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی، لی جون نیز در مورد استاندارد IP68 نکاتی را بیان کرده‌است. برای او، این مساله لطف شیائومی در گنجاندن این ویژگی در سری جدید است. در حال حاضر تعداد زیادی از تلفن های همراه با استانداردهای ضد آب IP68 عرضه می شوند. با این حال، این یک فناوری جدید نیست.

طبق داده های موجود، IP68 بالاترین سطح استانداردهای ضد گرد و غبار و ضد آب است. ارزیابی عملکرد خالص و ضد آب پوسته، عمدتاً به دو رقم XX پشت IPXX بستگی دارد. X اول سطح ضد گرد و غبار با درجه‌بندی بین 0 تا 6 ، با بالاترین سطح 6 در نظر گرفته می‌شود. X دوم سطح ضد آب از 0 تا 8، با بالاترین رتبه 8 می‌باشد. برای رتبه IP 8 در رقم آخر، IEC موارد سنجش بسیار سختی را در نظر می‌گیرد. داشتن رتبه “8” برای ضد آب به معنی توانایی دوام تلفن همراه در آب با عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه است.

بنابراین، IP68 ضد آب به معنی جان سالم به‌دربردن تلفن همراه از هر مساله‌ای در آب نیست. این فقط به این معنیست که در شرایط خاصی از رطوبت (همانطور که در بالا ذکر شد) به دستگاه آسیبی نخواهد رسید. هنگام عکس‌گرفتن از زیر آب ، باید از عمق نهایتا 1 متری مطمئن شوید.

صفحه نمایش

همچنین یک تیزر رسمی در رابطه با نمایشگر پرچمدار شیائومی 13 منتشر شده است. طبق این تیزر رسمی، این دستگاه با صفحه نمایش مستقیم OLED سفارشی و رده بالا عرضه خواهد شد. ظاهر این نمایشگر چهار ضلعی است و ضخامت فریم آن تنها 1.61 میلی‌متر است. نسخه پرو از صفحه نمایش مشابه با مدل معمولی استفاده نخواهد کرد و با صفحه نمایش هایپربولیک عرضه خواهد شد.

از نظر اندازه بدنه، شیائومی 13 از سه طرف 1.61 میلی متر ضخامت و در پهن ترین نقطه 1.81 میلی متر است. با این حاشیه های نازک، این نمایشگر به نسبت صفحه نمایش به بدنه 93.3 درصد دست یافته‌است. پوستر رسمی نشان دهنده ضخامت 1.61 میلی‌متری حاشیه‌های بالایی، چپ و راست شیائومی 13 و ضخامت 1.81 میلی‌متری حاشیه پایینی است. صفحه نمایش این تلفن همراه شامل حفره مرکزی در صفحه می‌شود. علاوه بر این، لی جون ادعا می کند سری 13 شیائومی با طراحی تقریبا 2.5 بعدی عرضه می شود. قسمت دوربین پشت شامل  طراحی چهارضلعی منحنی می‌شود.

تاریخ عرضه سری 13 شیائومی

قیمت و تاریخ عرضه دو مورد از مهمترین اطلاعات درخواستی مردم است. در حالی که هیچ گزارش رسمی در مورد قیمت آن وجود ندارد، اما تاریخ عرضه رسمی مشخص شده‌است. شیائومی رویداد معرفی محصول جدید خود را ساعت 19:00 روز 1 دسامبر (پنجشنبه) برگزار خواهد کرد. این شرکت به طور رسمی شیائومی 13 را در این رویداد عرضه خواهد کرد. در حال حاضر، این تلفن همراه برای رزرو در برخی پلتفرم‌های آنلاین قرار داده شده است. این شرکت از امروز تا دوم دسامبر پیش خرید می‌پذیرد.

برند چینی شیائومی

در مورد قیمت، هیچ اطلاعات رسمی وجود ندارد. با این حال، عواملی چون ارتقاء‌های انجام گرفته، هزینه قطعات، شیوع و همه گیری بیماری، نرخ ارز و غیره بر قیمت این دستگاه تأثیر می گذارد. با توجه به این عوامل، شیائومی 13 مطمئناً نسبت به شیائومی 12S افزایش قیمت خواهد داشت. شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت 15 تا 20 درصدی با حدود قیمت فروش 4500 یوان (625 دلار) وجود دارد. با این حال، این فقط یک حدس و گمان است و هیچ چیز رسمی نیست. در حال حاضر این سری در حال تولید انبوه می‌باشد. در قسمت داخلی آن، همه مدل ها از تراشه 4 نانومتری Spandragon8 نسل 2 استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.