بروزرسانی برنامه ها در گوگل پلی آسان‌تر شد

استای بهبود تجربه کاربری اعلام کرد بروز رسانی برنامه‌های موجود در Google Play Store از این پس آسان‌تر خواهد بود.

گوگل در راستای بهبود تجربه کاربری اعلام کرد بروزرسانی برنامه‌های موجود در Google Play Store از این پس آسان‌تر خواهد بود.

به گزارش تکناک، گوگل همواره به دنبال تغییر در رابط کاربری اندروید یا برنامه ها است و این تغییرات معمولا به منظور بهبود تجربه کاربری ایجاد می شود.

حال گوگل این بار یک تغییر کوچک اما ظریف در بروزرسانی Google Play Store از طریق سرور ایجاد کرده است.

این نوع از بروزرسانی Google Play Store  بدون دخالت کاربر انجام می‌شوند و معمولاً کاربر ممکن است متوجه تفاوت آن شود و به خودش بگوید “این دکمه روز قبل اینطور نبود، درست است؟ یا چیزی تغییر نکرده است؟” آخرین تغییر این چنینی همانطور که گفتیم در Google Play Store ایجاد شده و در آن دکمه‌های «Update» و «Update all» پهن‌تر شده‌ است. فشار دادن دکمه‌های قرص‌شکل پهن‌تر، هنگام به روز رسانی یک برنامه خاص از میان لیست طولانی برنامه‌های دارای به‌روزرسانی آسان‌تر می‌شود.

دکمه‌های به‌روزرسانی قبل از به‌روزرسانی در سمت چپ، پس از به‌روزرسانی در سمت راست

digikala

این تغییر ابتدا توسط 9to5Google مشاهده شد و همچنین گزارش داد، باگی در Google Play Store وجود دارد که باعث از کارافتادن برخی از برنامه‌های Android هنگام مراجعه به قسمت امنیت داده در فهرست آن می‌شود.

برخی از کاربران شکایت کرده‌اند که وقتی روی پیوند See details به رنگ سبز در پایین کادر ضربه می زنند، Play Store از کار می‌افتد. اگر لازم دارید فهرست ایمنی داده‌ها را برای یک برنامه خاص بررسی کنید تا ببینید کدام یک از داده‌های شما توسط برنامه‌نویسان جمع‌آوری و به اشتراک گذاشته می‌شود، ممکن است مجبور شوید به سایت play.google.com مراجعه کنید.

دکمه‌های بزرگ‌تر «Update» و «Update all» را می‌توانید در Pixel 6 Pro با Android 13 QPR1 Beta 3 ببینید. اگر شما هنوز با دکمه‌های «باریک‌تر» سر و کار دارید، کار زیادی از دستتان بر نمی‌آید جز اینکه منتظر بمانید تا گوگل به روز رسانی سرور را برای گوشی اندرویدی شما نیز تنظیم کند.

برای به‌روزرسانی برنامه‌ها در گوشی Android خود، Google Play Store را باز کنید. روی دکمه گرد با حروف اول یا عکس خود در سمت راست قسمت جستجو در بالای صفحه بزنید. وارد Manage apps & device شوید و سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که تعداد به‌روزرسانی‌های آماده برنامه‌‌ها به شما نشان داده می‌شود.

روی details  ضربه زده، سپس همه به‌روزرسانی‌های آماده را در یک لیست مشاهده خواهید کرد. می‌توانید روی دکمه «Update» (و امیدواریم پهن‌تر) هر برنامه یا دکمه «Update all» بزنید تا با یک بار ضربه همه‌ی آنها به‌روز رسانی شوند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.