بهبود تماس‌های بلوتوثی اندروید با Super Wideband

یکی از مشکلات بزرگ موجود هنگام استفاده از بهترین هدست های بلوتوث انتقال صدای متوسط حتی بدون وجود صدای محیطی است.

یکی از مشکلات بزرگ موجود هنگام استفاده از بهترین هدست های بلوتوث انتقال صدای متوسط حتی بدون وجود صدای محیطی است.

به گزارش تکناک، استفاده تجاری بلوتوث راه درازی را پیموده است، اما تا همین اواخر، کیفیت تماس از طریق بلوتوث چندان خوب نبود. اکنون اندروید می‌تواند راهی برای بهبود صدای خروجی در خودرو ایجاد کند.

میشال رحمان و لوکا استفانی به وصله‌ی اخیری در مخزن Android Open Source Project ، با هدف پیاده‌سازی ویژگی‌های مربوط به Super Wideband Speech طبق Bluetooth’s Hands Free Profile v1.9 اشاره کرده اند.

این وصله موجب گسترش، دامنه فرکانس‌های تولیدی توسط دستگاه‌های هندزفری می‌شود. استاندارد مورد استفاده در سیستم عامل اندروید، نسخه 1.6 HDP است و در صنعت تلفن به عنوان Wideband شناخته می شود. این استاندارد فرکانس های بین50 هرتز تا 7 کیلوهرتز را از طریق یک نسخه ویژه از کدک SBC به نام mSBC، پوشش می‌دهد و همچنین با عنوان تجاری HD Voice شناخته می‌شود.

ارتقاء از HFP نسخه 1.8 به نسخه 1.9 هنوز در دست تدوین است. و اندروید آن را به Super Wideband (50 هرتز تا 14 کیلوهرتز) ارتقا خواهد داد و از کدک نسبتا جدید LC3 برای تحقق آن استفاده خواهد کرد. این ارتقا کمتر از فرکانس بازتولید Fullband (20Hz-20kHz) است و اکثر تجهیزات صوتی بلوتوثی از آن برخوردارند.

در صورت ارائه موفقیت آمیز این ارتقا، یک جهش عالی در کیفیت تماس هدست های بلوتوث ایجاد خواهد شد و امکان جابجایی از یک دستگاه بی سیم به دستگاه بی سیم دیگر و از آن به شبکه بی سیم بسیار آسان خواهد شد. البته برای استفاده بهینه از این ایده، همچنین به تولیدکنندگان سخت‌افزار که به روش‌های خود از این روند پیروی کنند، نیاز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.