به روزرسانی اندروید 13 برای 2 مدل Sony Xperia در دسترس قرار گرفت

سونی در اوایل ماه جاری تایید کرد که Xperia 1 IV و Xperia 5 IV به‌روزرسانی اندروید 13 را دریافت خواهند کرد.

سونی در اوایل ماه جاری تایید کرد که Xperia 1 IV و Xperia 5 IV به‌روزرسانی اندروید 13 را دریافت خواهند کرد.

به گزارش تکناک، این شرکت ژاپنی هنوز نگفته است که این به روز رسانی چه زمانی رسما آغاز می شود و دقیقاً کدام کشور  ابتدا در دسترس خواهد بود.

خوشبختانه، ما نیازی به صبر طولانی نداشتیم و به نظر می‌رسد که چندین کاربر Xperia 1 IV تأیید کرده‌اند که این به‌روزرسانی اکنون در دسترس است. XDA Developers گزارش می دهد که این به روز رسانی در حال حاضر در اروپا در دسترس است، اما فقط برای نسخه دو سیم کارته گوشی.

یکی دیگر از اطلاعات جالب ذکر شده در این گزارش این است که مدل‌های Xperia 1 IV متعلق به اپراتور O2، EE و Altice جزو اولین‌هایی هستند که این به‌روزرسانی را دریافت کردند. به نظر می‌رسد بر اساس اطلاعات فاش‌شده، عرضه اولیه کشورهای زیادی را پوشش نمی‌دهد، اما می‌توانیم با خیال راحت فرض کنیم که اگر مشکلی پیش نیاید، در دسترس بودن در روزهای آینده گسترش خواهد یافت.

از آنجایی که هیچ لاگ تغییری ظاهر نشده است و سونی اطلاعات مربوط به تغییرات ارائه شده در این به‌روزرسانی خاص را بسیار پراکنده کرده است، فقط می‌دانیم که Xperia 1 IV وصله امنیتی اکتبر را همراه با Android 13 ( گزارش شده درreddit) دریافت خواهد کرد.

هنوز اطلاعاتی در مورد به‌روزرسانی اندروید 13 اکسپریا 5 IV منتشر نشده است، بنابراین فقط می‌توان امیدوار بود که سونی زودتر عرضه اندروید 13  را آغاز کند.

اینها اولین گوشی‌های اکسپریا هستند که سونی به اندروید 13 ارتقا می‌دهد، اما ممکن است در ماه‌های آینده اندروید 13 برای گوشی‌های دیگری نیز عرضه شوند. متأسفانه، سونی در مورد به‌روزرسانی‌های اندروید 13 برای سری Xperia خود کاملاً سکوت کرده است، بنابراین حدس زدن اینکه کدام گوشی‌ها در نهایت به نسخه جدید سیستم عامل ارتقا می‌یابند سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.