تجهیز برنامه اکسل به هوش مصنوعی

چند هفته پیش، مایکروسافت ارائه ویژگی Copilot برای برنامه‌هایMicrosoft 365  را اعلام کرد. این ویژگی امکان دسترسی به هوش مصنوعی مولد برای کمک به اتوماسیون وظایف در صفحات گسترده اکسل را برای کاربران فراهم می‌کند.

به گزارش تکناک، در حال حاضر، این قابلیت Microsoft 365  تنها در چند کسب و کار به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، تقریباً اکنون همه می‌توانند از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد در اکسل از طریق یک افزونه جدید در مایکروسافت آفیس استفاده کند.

وبلاگ رسمی اکسل از راه اندازی یک افزونه جدید با نام Excel Labs خبر داده است. این افزونه به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی Microsoft Garage منتشر می شود و در واقع یک نسخه بهبود یافته از یک افزونه قبلی به نام Advanced Formula Environment است و به گفته مایکروسافت امکان استفاده راحت از فرمول های پیچیده و توابع LAMBDA، ویرایش و استفاده دوباره از آنها را فراهم می‌کند.

digikala

افزودنی جدید Excel Labs ویژگی‌های موجود در برنامه Advanced Formula Environment پیشین را با عملکرد سفارشی جدید LABS.GENERATIVEAI ترکیب می‌کند. طبق بیانیه مایکروسافت این افزونه با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ شریک OpenAI خود، امکان تایپ مستقیم درخواست و دستیابی به نتایج در یک شبکه Microsoft Excel (spreadsheet editor, part of Microsoft Office) را برای کاربران فراهم می‌شود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.