تشخیص اشتباهات تایپی URL در نسخه جدید گوگل کروم

گوگل کروم در جدیدترین بروزرسانی اشتباهات تایپی URL ها را بررسی می کند و وب سایت‌های پیشنهادی را بر اساس آنچه فکر می کند منظور کاربر است، نمایش می دهد.

به گزارش تکناک، این شرکت این تغییر را به‌عنوان بخشی از یک به‌روزرسانی بزرگ‌ برای دسترس‌پذیری بهتر ارائه کرده‌است. طبق گفته گوگل، این ویژگی پیش از ورود به تلفن همراه، در ماه‌های آینده، در نسخه دسک‌تاپ ارائه خواهد شد.

هنوز این ویژگی در نسخه macOS کروم مشاهده نشده است، اما می‌تواند یک ابزار مفید برای اطمینان از دسترسی به وب سایت‌های مناسب (نه وب سایت مشکوک با املای اشتباه یک وب سایت محبوب) باشد.

A GIF showing Google Maps’ new wheelchair accessibility feature

علاوه بر این مورد، گوگل چند به‌روزرسانی برای ویژگی Live Caption خود با امکان رونویسی لحظه‌ای صحبت‌های افراد را منتشر کرده است. اکنون، می‌توان پاسخی را در طول یک تماس تلفنی تایپ و به گونه‌ای تنظیم کرد که هنگام برقراری تماس، با صدای بلند برای تماس‌گیرنده خوانده شود. این ویژگی ابتدا در «جدیدترین» دستگاه‌های پیکسل و بعداً در تلفن‌های قدیمی‌تر پیکسل و سایر دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌شود.

گوگل همچنین گزینه زیرنویس بهینه شده را در تبلت‌های اندرویدی و پشتیبانی Live Caption از فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی را در پیکسل 4 و 5 و همچنین سایر دستگاه‌های اندرویدی اضافه خواهد کرد.

به‌روزرسانی مفید دیگر گوگل، مربوط به Google Maps است. اکنون، نماد قابلیت دسترسی برای صندلی چرخدار برای همه قابل مشاهده است. پیش از این اطلاع از وجود رمپ در اماکن مختلف باید گزینه Accessible Places در Maps  بررسی می‌شد.

گوگل انتشار یک نسخه بتای خصوصی شامل چند ویژگی جدید در برنامه Lookout خود برای کاربران نابینا یا کم بینا را اعلام کرد. این برنامه مجهز به هوش مصنوعی اکنون می‌تواند تصاویر را بدون توجه به وجود متن یا زیرنویس، پردازش و تولید کند. سپس کاربران می‌توانند سؤالات بیشتری درباره این تصاویر بپرسند، و برنامه سعی خواهد کرد با استفاده از مدل زبان بصری پیشرفته DeepMind گوگل به آنها پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.