تشخیص و درمان دیابت با جوراب الکترونیکی

تشخیص و درمان دیابت با جوراب الکترونیکی

مطالعه‌ای جدید نشان داد که یک جوراب الکترونیکی می‌تواند در تشخیص و درمان دیابت مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش تکناک، انجمن قلب و عروق اروپا به تازگی نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرده است که حاکی از آن است که جوراب الکترونیکی به عنوان ابزار تشخیصی و درمانی دیابت کاربرد دارد.

به‌طور معمول، بدن غذا را به گلوکز تجزیه می‌کند. وقتی گلوکوز وارد جریان خون می‌شود، لوزالمعده انسولین ترشح می کند که هورمونی است که به سلول‌ها سیگنال می‌دهد تا آن را جذب کنند. در بیماران مبتلا به دیابت، این فرآیند ضروری دچار اختلال می‌شود و سلول‌ها انرژی مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند و قند در خون انباشته می‌شود.

جورابی که دیابت را زودتر تشخیص می‌دهد

سالانه 1.2 میلیون آمریکایی در مقایسه با 537 میلیونی که در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند، به دیابت مبتلا می‌شوند. تشخیص زودهنگام می‌تواند شروع این بیماری را به تاخیر بیندازد. همچنین می‌تواند کم و بیش از عوارض جدی مانند آسیب به هر عضو، جلوگیری کند. با توجه به نحوه بروز بیماری، ابتلا به آن در مراحل اولیه دشوار است.

فشار خون بالا به اعصاب و عروق خونی آسیب می‌رساند. به گفته نویسنده این مطالعه، دکتر کی هونگ لی، این آسیب در نهایت بر نحوه راه رفتن افراد تأثیر می‌گذارد که میَ‌تواند منجر به مشکلات دیگری مانند زخم شود. در صورت عدم درمان، ممکن است اعضا عفونی شوند و قطع عضو در شدیدترین موارد لازم است.

دکتر کی هونگ لی می‌گوید: تشخیص زودهنگام مشکلات راه رفتن با استفاده از جوراب الکترونیکی، بیماران را قادر می‌سازد تا سبک راه رفتن سالم را بیاموزند و از مشکلات جدی که برای پا پیش‌ می‌آید،‌ جلوگیری کنند. علائم اولیه عبارتند از بی‌حسی، سوزن سوزن شدن، درد، و از دست دادن احساس.

علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات قلبی هستند. پزشکان کشف کرده‌اند که می‌توانند دو مشکل را همزمان با یک جوراب حل کنند.

نظارت بر قلب

در یک مطالعه جدید، پزشکان به دنبال بررسی این موضوع بودند که توسط این جوراب چقدر زود می‌توانند دیابت را تشخیص دهند و چگونه می‌توانند قلب را کنترل کنند. آن‌ها به 40 شرکت‌کننده یک جوراب با حسگر بالیستوکاردیوگرام (BCG) دادند تا هنگام ایستادن و راه رفتن آن را بپوشند. نیمی از آنها دیابت داشتند. نصف دیگر به دیابت مبتلا نبودند. در همان زمان، آنها یک نوار قلب که یک ارزیابی استاندارد الکتروکاردیوگرام قلب است را انجام دادند. به این ترتیب، پزشکان توانستند کارایی این جوراب را ارزیابی کنند.

BCG حرکت بدن را زمانی که قلب خون را خارج می‌کند، تشخیص می‌دهد و به‌طور بالقوه می‌تواند برای اندازه‌گیری ضربان قلب و فشار وارد شده بر روی پاها هنگام راه رفتن استفاده شود.

این مطالعه نشان داد که این جوراب‌ها قادر به تشخیص دیابت، شناسایی بیماران مبتلا به گردش خون ضعیف و اندازه‌گیری دقیق قلب مانند ECG بودند.

مقایسه BCG بین بیماران دیابتی و افراد تحت کنترل نشان داد که دیابتی‌ها فشار بیشتری را در ناحیه متاتارس پا در حین راه رفتن اعمال می‌کنند.

دکتر لی نتیجه گرفت: جوراب جدید BCG اندازه‌گیری دقیق ضربان قلب را نشان می‌دهد که با مقادیر تقریباً مشابه ECG نشان داده می‌شود.

اندازه‌گیری فشار نشان داد که جوراب می‌تواند بیماران دیابتی را شناسایی کند و همچنین می‌تواند بیماران دیابتی و گردش خون ضعیف را مشخص کند. در مجموع، نتایج نشان می‌دهد که جوراب الکترونیکی می‌تواند راهی آسان و غیرتهاجمی برای یافتن بیماران دیابتی باشد که با استفاده از آن می‌توانند از آموزش راه رفتن برای جلوگیری از عوارض پا بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram