تعمیر شخصی گلکسی S22 سامسونگ امکانپذیر شد

تعمیر شخصی گلکسی S22 سامسونگ امکانپذیر شد

 با گسترش برنامه تعمیر شخصی سامسونگ، اکنون این برنامه شامل قطعات و دفترچه راهنمای گلکسی برای S22، S22+،  اولترا و همچنین لپ تاپ های گلکسی‌بوک پرو و پرو۳۶۰ می‌شود.

به گزارش تکناک، سامسونگ بالاخره قطعات و دفترچه های راهنمای گلکسی S22 را به برنامه تعمیر شخصی ارائه شده در سال گذشته با iFixit ااضافه می کند.

با نزدیک شدن به رویداد Unpacked و عرضه گلکسی S23 ، مشتریان اکنون می توانند به قطعات جایگزین اصلی S22، S22+ و S22  اولترا و همچنین گلکسی بوک پرو (15 اینچی) و پرو ۳۶۰ دسترسی داشته باشند.

هنگامی که سامسونگ برای اولین بار برنامه تعمیر شخصی خود را در ماه آگوست راه اندازی کرد، مشتریان فقط به قطعات محدودی از سازندگان اصلی مانند قاب پشتی جایگزین، پورت شارژ USB-C و صفحه نمایش دستگاه های نسل قبلی گلکسی S20 و S21 و همچنین Tab S7 دسترسی داشتند. حتی با اضافه شدن دستگاه‌های S22، تغییرات زیادی در مورد موارد تعمیری مشتریان ایجاد نشده است.

با نگاهی به گزینه‌ها، یکی از مسائل آزاردهنده اصرار سامسونگ بر ارسال صفحه‌نمایش‌ها و باتری‌های اصلی گلکسی S به‌صورت مجموعه‌ای یکپارچه است، بنابراین حتی اگر تنها باتری شما خراب شده باشد باید هزینه نمایشگر را نیز بپردازید. دلیل یکپارچگی آنها ناشی از انتخاب شرکت در استفاده از چسب‌های غیرقابل جابجایی برای باتری است و جدا کردن آنها بدون آسیب به یکدیگر مگر با مواد شیمیایی و یا مهارت‌های دقیق ممکن نیست.

تا زمانی که سامسونگ طراحی داخلی گوشی های خود را بازبینی نکند، تعمیر آن خیلی آسان نخواهد بود. راهنمای سازنده ارائه شده توسط iFixit نشان می دهد هنگام تلاش برای جایگزینی صفحه نمایش S22  اولترا، 39 مرحله برای خارج کردن USB-C / برد شارژ وجود دارد و سپس 21 مرحله دیگر باید طی شود تا در نهایت مجموعه صفحه نمایش و باتری آن آزاد شود.

حتی با ترکیب صفحه نمایش و باتری، قیمت ها منصفانه به نظر می‌رسند. یک صفحه نمایش S22  اولترا و باتری با هم 166.99 دلار به همراه ابزارها قیمت دارند.

در مقایسه، حدود 194 دلار برای تعمیر نمایشگر آیفون 13 مینی اپل (پس از بازگرداندن قطعه قدیمی)، 69 دلار برای باتری، و 49 دلار برای کرایه ابزارهای لازم باید هزینه کرد. در مورد دیگر قطعات جدید سامسونگ، نمودار زیر قیمت ها را خلاصه می کند:

عدم استفاده از قطعات S22 توسط سامسونگ در راه اندازی برنامه تعمیرات خود آشکار بود، اما این شرکت حداقل در نهایت آن را در دسترس قرار داده است. برای دارندگان گلکسی بوک پرو و پرو 360 ، امکان جایگزینی باتری یا قاب و کیبورد آن ، یک دستاورد بزرگ است. در عین حال، برنامه تعمیر شخصی اپل همچنان فاقد گزینه‌ی تعمیر آخرین دستگاه های آیفون 14 است.

مک‌بوک‌های پرو هم اکنون برای تعمیرات شخصی در دسترس هستند، اما در مقایسه با تعمیر نوت‌بوک‌های سامسونگ هزینه آن بسیار زیاد است.

سامسونگ هنوز گزینه‌ی تعمیر شخصی دستگاه‌های فولد خود را ارائه نکرده‌است، و احتمالا برای آن نیاز به تهیه اشتراک Care Plus سامسونگ خواهد بود. با عرضه تلفن‌های جدید، امکان جمع آوری اولین قطعات توسط دارندگان وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.