تکنولوژی جدید انویدیا کیفیت بازی های کامپیوتری را بالا می برد

تکنولوژی جدید انویدیا کیفیت بازی های کامپیوتری را بالا می برد

تکنولوژی جدید انویدیا با نام “Ultra-Low Motion Blur” به گیمرهای کامپیوتری امکان تجربه نرخ بروزرسانی بالاتری را می‌دهد.

به گزارش تکناک، تاکنون تنها دو مانیتور ۳۶۰ هرتزی از فناوری ULMB 2 پشتیبانی می‌کنند، اما انویدیا ادعا می‌کند که این فناوری به همان اندازه می تواند در یک مانیتور ۱۴۴۰ هرتزی روان باشد.

شرکت انویدیا درحال به‌روزرسانی فناوری Ultra Low Motion Blur (ULMB) خود است، که باعث می‌شود بازی کردن روی مانیتورهای با کیفیت، بهتر و روانتر شود.

در یک اطلاعیه ، Nvidia اعلام کرده است که ویژگی بهبود یافته ULMB 2 قابلیت ارائه بیش از 1000 هرتز وضوح حرکتی موثر را با “عملا صفر” تداخل (Crosstalk) دارد اما تنها بر روی مانیتورهای G-Sync 360 Hz  با رزولوشن 1440p در دسترس است.

این بدان معناست که شما دیگر نیازی به انتخاب بین نرخ بازسازی بیشتر یا کاهش میزان blur حرکتی ندارید که هر دو تاثیری زیادی بر گیم‌پلی دارند. حالا Nvidia می‌گوید نرخ حرکتی موثر برای یک مانیتور ۳۶۰ هرتز با روشن شدن ULMB 2، ۱۴۴۰ هرتز است. Nvidia توضیح می‌دهد که: این به این معنی است که برای به دست آوردن همان سطح وضوح حرکتی بدون استفاده از ULMB 2، گیمرها به یک پنل کلاسیک با قابلیت ۱۴۴۰ هرتز نیاز دارند. با این حال، هنوز نمی توانید از آن با نرخ نوسازی متغیر استفاده کنید.

اگر شما علاقه‌مند به یادگیری نحوه کار این فناوری هستید، سایت HotHardware توضیحات جالبی در مورد برخی جنبه‌های فنی پشت blur حرکتی و ULMB 2 دارد. به طور کلی، از آنجایی که مانیتورهای LCD و OLED نمایشگرهای “sample and hold” هستند که تنها تصاویر استاتیک را تا هنگام تازه سازی نمایش می‌دهند، این باعث می‌شود مغز شما یک blur را زمانی که چشم‌های شما چیزی که روی صفحه قرار دارد را دنبال می‌کند، ببیند، مشابه حرکت سریع اشیاء در زندگی واقعی که باعث ظاهر شدن blur می‌شود.

در حال حاضر چندین روش برای کاهش blur حرکتی در مانیتورهای LCD و OLED وجود دارد، اما هیچ‌کدام به خوبی عمل نمی‌کنند. برخی مانیتورها در همان زمانی که تصویر را بازسازی می‌کنند، به سرعت یک نور پس‌زمینه را فلش می‌دهند که شبیه مانیتورهای CRT قدیمی است، در حالی که دیگر صفحات، با اضافه کردن تصویر کاملاً سیاه بین هر فریم، برای کاهش blur تلاش می‌کنند. هردوی این روش‌ها می‌توانند عوارض ناخوشایندی ایجاد کنند، زیرا ممکن است باعث تاریک شدن تصاویر شوند و ممکن است باعث بروز اثر چشم‌خیره کننده (flickering effect) شوند.

 

اما Nvidia با ULMB 2 قصد دارد با استفاده از فلش نور پس‌زمینه با نرخ تازه سازی بالا و روشنایی بهتر، این مشکلات را بهبود ببخشد. به جای استفاده از پس‌زمینه برای نمایش اینکه هر پیکسل چگونه از یک رنگ به رنگ دیگر منتقل می‌شود، Nvidia می‌گوید که مانیتورهای دارای ULMB 2 فقط زمانی نور پس‌زمینه را روی یک پیکسل درخشان خواهند کرد که پیکسل به‌طور کامل انتقال رنگ خود را به رنگ جدید خود به پایان رسانده باشد.

شرکت Nvidia افزوده است که ULMB 2 ارتقا یافته تضمین می‌کند که -پیکسل‌ها در سراسر پنل در زمان دقیق تا وقتی نور پس‌زمینه فلش می‌خورد، در سطح مناسب خود قرار دارند،- یک مشکل به نام تداخل یا Crosstalk را کاهش دهد. این مشکل باعث ایجاد تصاویر دوتایی در صفحه نمایش می‌شود هنگامی که یک شیء در حال حرکت است. همچنین این فناوری می‌تواند ۲۵۰ نیت روشنایی را ارائه کند، که Nvidia می‌گوید مقدار روشنایی ارائه شده توسط ULMB اولیه را تقریباً دو برابر می‌کند.

می‌توانید عملکرد ULMB 2 را در ویدیوی بالا مشاهده کنید، و واقعاً تأثیرگذار است. متأسفانه، این ویژگی هنوز برای طیف گسترده‌ای از مانیتورهای G-Sync در دسترس نیست، زیرا تنها پس از اعمال به‌روزرسانی فریمور برای Acer Predator XB273U F یا ASUS ROG Swift PG27AQN می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید، هر دوی آن‌ها صفحه‌نمایش‌های 1440p با نرخ بروزرسانی ۳۶۰ هرتز هستند.

مانیتور ASUS ROG Swift Pro PG248QP با نرخ بروزرسانی ۵۴۰ هرتز و AOC AGON AG276QSG با نرخ بروزرسانی ۳۶۰ هرتز، پشتیبانی از ULMB 2 را اضافه خواهند کرد، اما هیچ صحبتی در مورد آن نیست که آیا این قابلیت به اولین مانیتور ۵۰۰ هرتزی جهان از Alienware نیز خواهد رسید یا خیر. البته اگر می‌خواهید از این نرخ بالای تازه سازی استفاده کنید، نیاز به یک کامپیوتر دارید که در واقع بازی‌ها را با سرعت فریم‌های بالا اجرا کند.

1 دیدگاه برای “تکنولوژی جدید انویدیا کیفیت بازی های کامپیوتری را بالا می برد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram