ثبت یک ایده عجیب برای تولید غذا در فضا

در سال 2021، ناسا چالش تولید غذا در اعماق فضا را اعلام کرد که به موجب آن شرکت‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی پیشنهادهای نوآورانه‌ای برای تولید غذا در فضا ارائه ‌دهند.

به گزارش تکناک، نامزدهای نهایی قرار است امروز معرفی شوند.

گزارش MIT Technology Review توضیح می دهد: یکی از نامزدها با نام Air  که یک شرکت مستقر در نیویورک است ، سیستمی را برای تولید غذا در فضا طراحی کرده که از دی اکسید کربن خارج شده توسط فضانوردان در یک زیستگاه برای تولید الکل استفاده می کند، که سپس می تواند برای رشد غذا استفاده شود.

چالش غذا در اعماق فضا ناسا

از زمان پیدایش پروازهای فضایی انسان، فضانوردان تا حد زیادی به مواد غذایی از پیش بسته بندی شده برای مأموریت های فضایی خدمه تکیه کرده اند. اکنون که ناسا به دنبال حضور دائمی در ماه با ماموریت های آتی آرتمیس و در نهایت فرستادن انسان به مریخ است، برای کمک به بخش خصوصی در زمینه تولید غذا در فضا  اقدام کرده است.

برای چالش تولید غذا در فضا، ناسا از شرکت‌ها خواست تا روش‌های جدیدی برای رشد غذا در فضا پیشنهاد کنند. به‌طور دقیق، آنها باید سیستم‌هایی را طراحی می‌کردند که بتوانند به مدت سه سال کار کنند و غذای خدمه چهار نفره را در فضا تامین کند. این سیستم ها برای ایجاد انواع غذاهای مغذی مورد نیاز هستند.

شرکتAir ، یکی از هشت فینالیست مستقر در ایالات متحده برای چالش تولید غذا در فضا ناسا، فناوری موجود خود را برای تولید الکل از CO2 برای سوخت هواپیما و عطر تطبیق داده است.

روش این شرکت برای تولید غذا در فضا به طرز فریبنده ای ساده است، به این معنی که برای ماموریت های فضایی مناسب است. استافورد شیهان، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری شرکت Air، در مصاحبه ای با MIT Technology Review گفت: این فناوری باعث تولید غذا از هوا می شود. به نظر می رسد جادویی باشد، اما وقتی می بینید که واقعاً کار می کند، بسیار ساده تر به نظر میرسد. ما CO2 مصرف می کنیم، آن را با آب و برق ترکیب می کنیم و پروتئین می سازیم.

شیهان ادامه داد، الکل استخراج شده با روش شرکت Air به مخمر داده می شود که سپس یک ماده خوراکی تولید می شود. برای رقابت ناسا، این شرکت با استفاده از روش خود یک شیک پروتئینی ایجاد کرد. او گفت: در واقع طعم بسیار خوبی دارد. این سیستم دائماً مخمر را تخمیر می‌کرد، به این معنی که هر زمان که فضانوردی گرسنه بود و می‌خواست یک شیک پروتئینی فضایی داشته باشد، می‌تواند از این مخمری که در حال رشد است، یکی بسازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.