جدیدترین باگ آیفون 14 ترن سواری را تصادف تشخیص می‌دهد!

جدیدترین باگ آیفون 14 شناسایی شده، سوار شدن کاربر بر ترن هوایی را تصادف تشخیص می دهد و با اورژانس تماس می‌گیرد.

جدیدترین باگ آیفون 14 شناسایی شده، سوار شدن کاربر بر ترن هوایی را تصادف تشخیص می دهد و با اورژانس تماس می‌گیرد.

به گزارش تک ناک، سری آیفون 14 امسال دارای اشکالات خاص خود بوده است، از جمله یکی از آنها که باعث می‌شود در مدل‌های آیفون 14 پرو هنگام ضبط ویدیو در برنامه‌های شخص ثالث مانند اسنپ چت، تیک تاک و اینستاگرام تصاویر لرزش داشته باشند که در نهایت اپل iOS 16.0.2 را برای رفع مشکل عرضه کرد.

اما دریکی از عجیب‌ترین باگ‌هایی که شنیده‌ایم می‌توان به ویژگی جدید تشخیص تصادف سری آیفون 14 اشاره کرد که تشخیص می‌دهد چه زمانی ممکن است تصادف خودرو رخ داده باشد و اگر ببیند کاربر آیفون ظرف 20 ثانیه پس از برخورد پاسخ نمی‌دهد، با اورژانس تماس می‌گیرد.

اما مشکلی در این ویژگی وجود دارد که نیروهای امدادی را ناراحت کرده است. این ویژگی هنگامی که کاربر سوار ترن هوایی است درخواست کمک اضطراری می‌کند. اگر به موقع هشدار را رد نکنید، یک تماس تلفنی که شامل موقعیت مکانی حادثه است، با اورژانس و پلیس برقرار می‌شود.اپل واچ مجهز به ویژگی تشخیص تصادف نیز اگر به شبکه تلفن همراه یا وای فای وصل باشد همین کار را انجام می‌دهد. یک توییت ارسال شده توسط نویسنده جوانا استرن شامل صدای ضبط شده تماس صوتی دریافتی توسط مرکز اعزام 911 در نزدیکی پارک تفریحی Kings Island است.

در این تماس تلفنی آمده‌است که صاحب این آیفون در یک تصادف شدید خودرو قرار گرفته‌است و به تلفن خود پاسخ نمی‌دهد. موقعیت اضطراری عرض جغرافیایی 39.3411، طول جغرافیایی 84.2689 با شعاع جستجوی تخمینی شش متر است. پیام ظرف مدت پنج ثانیه تکرار خواهد شد. صاحب آیفون 14 پرو که موضوع این تماس بود، تصادف نکرده بود بلکه در ترن هوایی بود.

digikala

برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید آیفون خود را در یک محفظه امن (در صورت وجود) یا نزد یک دوست یا والدین قابل اعتماد (در صورت وجود) بگذارید. در مورد آن فکر کنید، به هر حال با این همه چرخش و پیچ و خم، با آیفون در جیب خود روی ترن هوایی چه می‌کنید؟ اما اگر مجبورید این ریسک را بپذیرید، می‌توانید حالت هواپیما را با کشیدن انگشت خود در سمت راست نمایشگر و باز کردن مرکز کنترل فعال کنید. روی تصویر هواپیما ضربه بزنید تا تمام اتصالات گوشی شما خاموش شود و تشخیص تصادف غیرفعال شود.

همچنین می‌توانید با رفتن به Settings > Emergency SOS، این ویژگی را خاموش کنید و گوشی خود را روشن بگذارید و سپس Call After Severe Crash را خاموش کنید.

با توجه به اینکه اکنون در پاییز هستیم و بسیاری از شهربازی‌ها برای فصل تعطیل هستند، اپل چند ماه فرصت دارد تا قبل از اینکه پارک‌ها دوباره در بهار آغاز به کار کنند، روی این جدیدترین باگ آیفون 14 کار کند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.