امکان تغییر لباس یا رنگ مو در آخرین نسخه Lightroom

جدیدترین نسخه Adobe Lightroom ، قابلیت هایی از جمله تغییر لباس یا رنگ مو را برای کاربران فراهم کرده است که با استفاده از آن، ویرایش عکس برای افراد غیر حرفه ای آسان تر می شود.

به گزارش تکناک، این برنامه شامل دسته‌بندی‌های مختلف AI Mask در ابزار Select People یا انتخاب افراد است که گسترش داده شده است. با اضافه شدن گزینه‌های جدیدی برای انتخاب خودکار لباس و موهای صورت سوژه، کاربران می‌توانند به راحتی تغییرات سریع در رنگ و بافت لباس اعمال کنند. این ویژگی‌ها، به دلیل طراحی برای کاربران عادی و بی نیاز از تجربه حرفه‌ای، به سادگی امکان ویرایش عکس را برای همه افراد فراهم می‌کند.

در این بروزرسانی، سه پیش ‌تنظیم تطبیقی جدید برای تصاویر پرتره شامل Darken Beard، Polished Portrait و Enhance Clothing نیز به ابزار اضافه شده است. با استفاده از این پیش‌تنظیمات، کاربران می‌توانند با یک کلیک تغییرات مورد نظر را ایجاد کنند. پیش‌تنظیم Darken Beard، تیرگی موهای صورت را بیشتر نمایش می‌دهد، پیش‌تنظیم Polished Portrait، پوست سوژه را صاف و نور عکس را افزایش می‌دهد و در عین حال برخی ایرادات صورت آن‌ها را اصلاح می‌کند و پیش‌تنظیم Enhance Clothing، ظاهر لباس‌ها را با تغییر کنتراست، میزان اشباع رنگ و بافت آن‌ها بهینه می‌کند.


مقایسه‌ای پیش و پس از اعمال پریست‌های تطبیقی جدید پرتره‌ی پرداخته و تیره‌کردن ریش ادوبی لایتروم

با وجود اختصاصی و جزئی به نظر رسیدن ویژگی Darken Beard، پیش از این Adobe، تنظیمات مشابهی را در Lightroom از جمله گزینه‌هایی برای سفید کردن خودکار دندان‌ها، تیره کردن ابروها و تنظیم بافت مو نیز منتشر کرده است. بنابراین ارائه یک قابلیت جزئی دیگر چندان خارج از تصور نیست. این تنظیمات از پیش تنظیم شده برای کمک به رقابت Adobe Lightroom با سرویس‌های تازه‌کارتر مانند برنامه‌های فیلتر زیبایی با امکان استفاده آسان، طراحی شده‌اند.

برنامه‌هایی مانند Canva که به ساخت مجموعه‌های خلاقانه می‌پردازند، ابزارهای دیگری برای ویرایش عکس کاربرپسند ارائه کرده‌اند. این ابزارها وظایف فنی پیچیده یا سخت را به صورت خودکار انجام می‌دهند و به طور مشابهی باعث کاهش سهم بازار Adobe شده‌اند.

digikala

دی‌نویز می‌تواند این تداخل‌های دانه‌ای و شبیه به استاتیک که در تصاویر گرفته شده در نوردهی پایین مشاهده می‌شود را برطرف کند.

جدیدترین نسخه Adobe Lightroom در مک، ویندوز، Lightroom Classic و Adobe Camera Raw منتشر شده است. همچنین، سه پیش‌تنظیم تطبیقی جدید در iOS، اندروید و نسخه وب Lightroom در دسترس هستند.

جدیدترین نسخه Adobe Lightroom چند ویژگی دیگر نیز دارد. یکی از آنها ابزار DeNoise جدید با امکان حذف نویز دیجیتال هنگام گرفتن تصاویر در شرایط کم نور است. در حال حاضر امکان استفاده از DeNoise فقط در فایل‌های RAW وجود دارد و هنوز نمی‌توان از آن برای پردازش همه تصاویر قدیمی استفاده کرد اما به گفته Adobe، پشتیبانی از انواع فایل‌های دیگر،به زودی ارائه می‌شود.

این شرکت اعلام کرده است که علاوه بر این موارد، ویژگی Content Credentials نیز به‌عنوان نسخه Tech Preview در نسخه مک و ویندوز Lightroom از طریق Adobe Camera Raw ارائه خواهد شد. با استفاده از این ویژگی، سازندگان تصاویر قبل از به اشتراک‌گذاری آن‌ها آن‌ها را با اسناد دیجیتال تأیید می‌کنند. مجوز Content Credentials برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ در Adobe Photoshop به‌عنوان ابزاری برای اعتبارسنجی NFT ها معرفی شده است.

 

 

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.