مزایای جراحی چاقی برای مبتلایان به دیابت نوع 2

دیابت نوع 2 یک اختلال متابولیک مزمن است که با میزان قند خون بالا به دلیل عدم توانایی بدن در استفاده صحیح از انسولین مشخص می شود. این بیماری اغلب با چاقی، سبک زندگی کم تحرک و عادات غذایی مضر همراه است.

نتایج یک تحقیق جدید  نشان داده است که جراحی چاقی یک درمان موثر برای افرادی است که هم دیابت نوع 2 و هم چاقی مزمن دارند.

به گزارش تکناک، نتایج نشان می‌دهد نزدیک به 50 درصد بیماران مبتلا به دیابت 2 در صورتی که تحت جراحی چاقی قرار بگیرند، می توانند تمامی درمان های مرتبط با دیابت 2 را قطع کنند.

پروفسور پل اسکافهام نویسنده این تحقیق گفت که بیمارانی که در این مطالعه بررسی شدند به مدت 12 ماه پس از جراحی تحت نظر قرار گرفتند و طیف وسیعی از عوامل از جمله نتایج بالینی و گزارش شده توسط بیمار مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: ما متوجه شدیم که 12 ماه پس از جراحی، وزن بدن بیماران، 24 درصد کاهش می یابد و میزان گلوکز خون آنها نیز تا 24 درصد بهبود می یابد. این جراحی اثرات مفید دیگری بر بیماری‌های مرتبط با چاقی داشت که 37 درصد از بیماران مبتلا به فشار خون بالا قبل از عمل، 12 ماه پس از عمل، دیگر این بیماری را نداشتند. ما همچنین شاهد بودیم که 62 درصد از افرادی که قبل از جراحی دچار اختلال در عملکرد کلیه بودند، پس از جراحی عملکرد کلیه آنها به حالت طبیعی بازگشت.

همچنین این تحقیق نشان داد که رفتارهای غذایی بیماران بعد از عمل بهبود می یابد و کیفیت زندگی آنها به طور قابل توجهی بالا می رود. در عین حال رضایت کلی از این روش درمانی در طول دوره بهبودی بالای 97.5 درصد بود.

پروفسور اسکافهام گفت که این مطالعه آزمایش قبلی را نیز تأیید می کند که در آن آزمایش کارایی جراحی چاقی در درمان چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری های مرتبط با آن نشان داده شده بود.

وی درنهایت گفت: این آزمایش نشان می دهد که جراحی چاقی کیفیت زندگی بیماران و همچنین عادات غذایی آنها را بهبود می بخشد، و با وجود دوره کوتاه پیگیری، نتایج فوق العاده ای درجهت حفظ وزن افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و چاقی مزمن بدست آمد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.