جزئیات جدیدی از تراشه تنسور G4 گوگل لو رفت

جزئیات جدیدی از تراشه تنسور G4 گوگل لو رفت

گزارش جدیدی مدعی شده است که تراشه تنسور G4 گوگل بر اساس تراشه Exynos 2400 سامسونگ ساخته نشده است و بر اساس طراحی گوگل و ARM خواهد بود.

به گزارش تک‌ناک،تراشه‌های تنسور قبلی گوگل که در گوشی‌های هوشمند پیکسل و به تازگی در یک تبلت استفاده شده‌اند، به نحوی بر اساس پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ ساخته شده‌اند.

مجموعه پردازنده مرکزی ۹ هسته‌ای منحصر به فرد تنسور G3 احتمالا بر اساس اگزینوس ۲۳۰۰ عرضه نشده سامسونگ ساخته شده است، بنابراین می‌توان به راحتی تصور کرد که تنسور G4 آینده نیز ارتباطی با اگزینوس ۲۴۰۰ داشته باشد.

اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ دارای یک مجموعه پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای است، در حالی که یک افشاگری در سایت Geekbench 5 نشان داد که تنسور G4 پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای دارد که پیکربندی کلی آن یک هسته کمتر از تنسور G3 است.

با وجود این، افشاگری با آیدی @OreXda معتقد است که تراشه تنسور G4 آینده گوگل که برای پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو طراحی شده بر اساس اگزینوس ۲۴۰۰ است و مشخصات کمی را نیز به اشتراک می‌گذارد، اما احتمالاً تفاوت‌های بین هر تراشه را متوجه نشده است.

حتی پردازنده‌های گرافیکی تنسور G4 و اگزینوس ۲۴۰۰ کاملاً متفاوت هستند. پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۴۰۰ از معماری RDNA3 AMD استفاده می‌کند، در حالی که تنسور از Immortalis-G715 ARM استفاده می‌کند که نسبت به تنسور G3 تغییری نکرده است.

خوشبختانه، افشاگر اشتباه ادعاهای خود را فهمید و در همان موضوع پاسخ داد که تنسور G4 می‌تواند یک سیستم روی تراشه نیمه سفارشی باشد که گوگل از طراحی‌های موجود پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی ARM استفاده می‌کند.

منظور @OreXda از اینکه طراحی تنسور G4 بر اساس Exynos 2400 است، این است که گوگل از فناوری‌های ساخت و بسته‌بندی مختلفی که سامسونگ امسال معرفی کرده است در ساخت این پردازنده استفاده می‌کند.

این شامل فرآیند کارآمدتر 4LPP+ به همراه «بسته‌بندی سطح ویفر فن‌اوت» (FOWLP) است که مقاومت حرارتی را کاهش می‌دهد و به تراشه گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد دمای خود را حفظ کرده و امتیازات چند هسته‌ای بالایی کسب کند. همچنین پیش از این گزارش دادیم که تنسور G4 نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء کمی خواهد داشت.

این بدان معناست که تا زمانی که گوگل شریک ریخته‌گری خود را به TSMC تغییر ندهد، که قرار نیست تا سال ۲۰۲۵ و با ورود تنسور G5 اتفاق بیفتد، نباید انتظار داشته باشیم که پیکسل ۹ یا پیکسل ۹ پرو در عملکرد خام تهدیدی جدی برای رقابت باشند.

گوگل می‌تواند بازار را در سایر دسته‌ها مانند قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه و آرایه دوربین جدید فتح کند، اما در کارهای تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، گوگل ممکن است یک بار دیگر عقب بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram