چگونه تصاویر مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنیم

با گذشت بیش از دو قرن از اختراع دوربین، میلیاردها عکس گرفته شده که بسیاری از آنها تنها به اندازه یک جستجوی تصاویر گوگل با شما فاصله دارند.

اولین دوربین در سال 1816 اختراع شد و اولین عکس در سال 1826 گرفته شد. اکنون با گذشت بیش از دو قرن از اختراع دوربین، میلیاردها عکس گرفته شده است که بسیاری از آنها تنها به اندازه یک جستجوی گوگل با شما فاصله دارند.

به گزارش تک ناک، طبق گفته Phototutorial تا جولای 2022، 136 میلیارد تصویر در تصاویر گوگل وجود دارد. پیش بینی می‌شود که این رقم تا سال 2030 به 382 میلیارد برسد.

چه به دنبال یک تصویر خاص باشید و چه در تلاش برای یافتن اطلاعاتی در مورد عکسی که پیدا کرده‌اید، در این مقاله اطلاعات مورد نیاز شما وجود دارد .از جمله توضیحی در مورد گوگل لنز، یک نرم‌افزار تشخیص تصویر که توسط گوگل در سال 2017 راه‌اندازی شد.

نحوه جستجوی تصویر در گوگل
دو راه برای جستجوی تصویر با استفاده از گوگل وجود دارد:
۱.می‌توانید با جستجوی خود مانند یک جستجوی معمولی گوگل (شرکتی آمریکایی فعال در زمینه اینترنت، فناوری و تکنولوژی) رفتار کنید، از نوار جستجو برای وارد کردن درخواست خود استفاده کرده و پس از وارد کردن جستجوی خود، روی “تصاویر” کلیک کنید.
۲.همچنین، می‌توانید به images.google.com بروید تا پس از وارد کردن درخواست خود، مستقیماً به مجموعه‌ای از تصاویر منتقل شوید.

چگونه با استفاده از یک تصویر در گوگل جستجو کنیم؟
اگر اطلاعات بیشتری در مورد یک تصویر می‌خواهید، می‌توانید کاری را انجام دهید که به آن جستجوی معکوس تصویر می‌گویند. با قرار دادن یک عکس یا پیوند به یک تصویر در نوار جستجو، می توانید وب سایت هایی را که از تصویر استفاده می کنند و همچنین تصاویر و اطلاعات مرتبط را بیابید.
برای استفاده از ویژگی جستجوی معکوس تصویر Google (American multinational technology company) در سیستم خود، می توانید این مراحل ساده را دنبال کنید:
۱.به images.google.com بروید.
۲.روی دکمه دوربین در نوار جستجو کلیک کنید.
۳.می‌توانید یک تصویر را با کشیدن آن در کادر آپلود یا با کلیک کردن روی دکمه «آپلود فایل» آن را از فایل‌های سیستم خود، بارگزاری کنید و یا، در زیر کادر آپلود نواری وجود دارد که می‌توانید پیوندی به تصویری که آنلاین پیدا کرده‌اید، در آن قرار دهید.

جستجوی تصاویر گوگل

چگونه جستجوی تصویر را در گوشی خود معکوس کنیم؟
به گزارش Business Insider، برای انجام یک جستجوی معکوس تصویر در موبایل خود، می توانید این مراحل را دنبال کنید:
۱.برنامه Google را در دستگاه Android یا Apple خود باز کنید.
۲.روی نماد دوربین در نوار جستجوی گوگل ضربه بزنید.
۳.وقتی از شما خواسته شد، به Google اجازه دهید به دوربین و گالری عکس شما دسترسی داشته باشد. اگر در گذشته دسترسی برنامه Google به دوربین یا گالری عکس خود را رد کرده اید، ممکن است مجبور شوید به صورت دستی در تنظیمات دستگاه خود به برنامه اجازه دهید.
۴.وقتی به Google اجازه دسترسی به دوربین و عکس‌هایتان را دادید، می‌توانید با انتخاب یک فایل از دستگاه خود یا گرفتن عکس در برنامه Google، تصاویر مرتبط را جستجو کنید.

جستجوی تصاویر گوگل
نحوه استفاده از گوگل لنز
می‌توانید از نرم‌افزار تشخیص تصویر Google Lens بر روی هر تصویری برای یافتن تصاویر مرتبط و اطلاعات دیگر استفاده کنید.
اگر در حال حاضر برنامه تصاویر گوگل را در دستگاه در دست خود دارید و تصویری را می‌بینید که می‌خواهید با آن جستجو کنید، می‌توانید به سادگی روی دکمه Google Lens در گوشه سمت راست بالای عکس انتخاب شده کلیک کنید . دوربین مربع شکل با گوشه‌های گرد، با یک لنز دایره‌ای در وسط و تعداد زیادی از تصاویر مرتبط با آن را خواهید یافت.
برای تصاویر شامل چندین مورد قابل تشخیص برای گوگل لنز، می‌توانید برای انتخاب مورد مدنظر در تصویر کلیک کنید یا ضربه بزنید.


اگر می‌خواهید با استفاده از تصویری در گالری دوربین یا موردی در نزدیکی خود جستجو کنید، می‌توانید از دوربین یا گالری عکس گوشی خود نیز برای جستجو با گوگل لنز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.