حذف امکان درآمدزایی از پخش Reels در اینستاگرام

سازندگان ویدیوهای کوتاه (Reels) اینستاگرام و فیس بوک به زودی یکی از راه های کسب درآمد خود در این پلتفرم ها را از دست خواهند داد.

به گزارش تکناک، متا در حال حذف امکان  از میزان پخش Reels است، این قابلیت یک روش کسب درآمد برای سازندگان محتوا در صورت رسیدن به میزان بازدید خاصی از ویدیوهای خود بود.

این تغییر گزارش شده توسط Business Insider، بر سازندگان محتوا فیسبوک و همچنین سازندگان محتوا اینستاگرام تأثیر خواهد گذاشت. به گفته Business Insider، این شرکت هیچ طرح جدیدی برای میزان بازدید ویدیوهای Reels و یا گزینه تمدید دیگری ارائه نمی دهد، اما به تعهدات موجود تا 30 روز آینده ادامه خواهد داد.

پیج کوهن، سخنگوی متا در ایمیلی به The Verge گفت: ما در حال آزمایش توسعه درآمدزایی از پخش Reels  در اینستاگرام و فیس‌بوک هستیم، و بر روی مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها برای کمک به کسب درآمد سازندگان به منظور دست‌یابی به جریان‌های ثابت درآمد متمرکز هستیم. ما به دنبال راه هایی برای اجرای برنامه به شکل هدفمندتر، به عنوان مثال در بازارهای جدید بالقوه خواهیم بود.

سیستم درآمدزایی از پخش Reels از زمان راه‌اندازی آن توسط متا در سال 2021 برای رقابت با TikTok، فراز و نشیب های خود را داشته است. در ابتدا، سازندگان با هزینه‌های پرداخت‌ هنگفتی بعضا تا ده‌ها هزار دلار مواجه شدند. اما در طول سال 2022، برخی سازندگان کاهش هزینه پرداخت‌ها و همچنین دشوارتر شدن روند کسب درآمد از این ویژگی را گزارش دادند.

کوهن خاطرنشان کرد، سازندگان همچنان می توانند از طریق مواردی مانند اشتراک و مشارکت با برندها کسب درآمد کنند. این روند کسب درآمد بخشی از بودجه دو ساله اختصاصی متا برای سازندگان تا سال 2022 به مبلغ یک میلیارد دلار بود.

سایر روند‌های کسب درآمد در سایر شرکت ها نیز به تدریج متوقف شده‌اند. در سال 2020 زمانی که اسنپ چت اعطای روزانه 1 میلیون دلار برای محتوای پرطرفدار در تیک تاک، با استفاده از قابلیت Spotlight، را اعلام کرد، سازندگان زیادی به آن هجوم آوردند.

این مبلغ به تدریج در طول سال 2022 کاهش یافت و سایر روش‌های درآمدزایی مانند درآمدزایی اشتراکی از تبلیغات معرفی شد. یوتیوب در ابتدا به منظور ترغیب سازندگان برای ایجاد محتوا در شبیه‌ساز TikTok خود، Shorts، پرداخت‌های نقدی ارائه می‌کرد، اما پاییز گذشته حرکت به سمت مدل درآمدزایی اشتراکی را اعلام کرد.

شرکت‌های دیگری مانند TikTok در حال بازیابی سرمایه‌های سازندگان هستند و انواع جدیدی از محتوا را پیشنهاد می‌کنند. این شرکت اخیراً اختصاص بودجه جدید تنها به سازندگان تولیدکننده ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه را اعلام کرده است. کسب درآمد مستقیم از پلتفرم‌ها همواره دچار مشکل بوده است و برخی از سازندگان حتی برای ویدیوهای بسیار پربازدید دریافت درآمد کمی را گزارش کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.