حرکت گوگل به سمت ساخت گوشی‌های تاشو

ساخت گوشی‌های تاشو

در انتشار اخیر اولین نسخه بتای سه ماهه اندروید 13 توسط گوگل، توسعه دهندگان کدی را کشف کرده اند که به یک جفت دستگاه تاشو در آینده اشاره دارد و نشان از حرکت گوگل به سمت ساخت گوشی‌های تاشو دارد.

به گزارش تک ناک، شایعات از عرضه “پیکسل تاشو” و یک “تبلت جدید پرو” حکایت دارند.توسعه‌دهنده Kuba Wojciechowski در یک تاپیک در توییتر، تصاویری از یک کد را به اشتراک گذاشته که به حالت‌های تاشده و بازشده دستگاهی به نام «فلیکس» اشاره می‌شود.

اما به نظر می رسد دوربین HAL چیزی کاملاً متفاوت را نشان می دهد. “Felix”، F10، شامل چندین ارجاع به حالت های تا شده و باز شده، و همچنین دوربین های بیرونی و داخلی است.

دوربین‌های استفاده شده در دستگاه نیز ممکن است شامل یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی (MP) Sony IMX787 و یک لنز تله‌فوتوی 10.8 مگاپیکسلی سامسونگ S5K3J1 در پشت تلفن باشد.
این دستگاه همچنین می‌تواند شامل یک سنسور 8 مگاپیکسلی سونی (همان سنسوری که پیکسل 6Aاستفاده می‌کند) در داخل و دیگری سامسونگ S5K3J1 در قسمت جلویی باشد.
سیستم دوربین دوگانه عقب تاشو در تأیید این ادعا نشان می‌دهد که دستگاه می تواند مانند Samsung Galaxy Z Fold به صورت افقی تا شود. سال گذشته، به نظر می‌رسید که گوگل روی دستگاهی کار می‌کند که به سبک تلفن‌های تاشو تا می‌شود، اما انیمیشن‌های موجود در اندروید 12L و نمادی در اپلیکیشن دوربین گوگل به تلفنی که مانند کتاب تا می‌شود اشاره دارد.
Wojciechowski علاوه بر کشف جزئیات در مورد دستگاه تاشوی آینده گوگل، به یک تبلت “پرو” به نام “t6pro” یا “tangorpro” نیز اشاره کرد. گوگل تایید کرد که در ماه می روی یک تبلت مجهز به اندروید کار می‌کند و توسعه‌دهندگان از آن زمان متوجه شده‌اند که t6 و tangor به این دستگاه اشاره دارد.

digikala

اما اکنون که نام “pro” را می بینیم که به این اسم رمز متصل شده است، می تواند نشان دهد که گوگل روی نسخه بالاتری از تبلت نیز کار می کند. همانطور که توسط 9to5Google اشاره شده است، این کد چیز دیگری را به جز این واقعیت نشان نمی دهد که این دو دستگاه از دوربین های پشتی متفاوتی استفاده خواهند کرد.
این یافته‌ها با کمتر از یک ماه فاصله با رویداد راه‌اندازی پیکسل گوگل در ۶ اکتبرعنوان می شود جایی که ما شاهد معرفی پیکسل ۷، پیکسل واچ و دستگاه‌های جدید Nest خواهیم بود. ما انتظار نداریم که تبلت یا گوشی تاشوی شایعه شده را در این رویداد ببینیم . تبلت پیکسل قرار نیست تا سال 2023 عرضه شود و شایعات حاکی از آن است که ساخت گوشی‌های تاشو پیکسل تا سال آینده به تعویق افتاده است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.