درمان افسردگی شدید با قارچ‌های جادویی

یک مطالعه بالینی نشان داد که دارویی مبتنی بر سیلوسایبین، در قارچ های جادویی روانگردان، به طور موثری افسردگی را در افراد بهبود می بخشد.

یک مطالعه بالینی جدید که به عنوان بزرگترین در نوع خود شناخته می شود، نشان داد که دارویی مبتنی بر سیلوسایبین، ماده توهم زا فعال موجود در قارچ های جادویی روانگردان، به طور موثری افسردگی را در افراد بهبود می بخشد.

به گزارش تکناک، این آزمایش توسط COMPASS Pathways در 22 سایت بین‌المللی، از جمله مؤسسه روان‌پزشکی، روان‌شناسی و علوم اعصاب (IoPPN) در کالج کینگ لندن و لندن جنوبی و مؤسسه بنیاد NHS Maudsley انجام شد.

طبق این مطالعه، آزمایش تصادفی دوسوکور شامل 233 بیمار بود که این دوزها را در درجات مختلف مصرف کردند: دوز 0.00088 اونس (25 میلی گرم)، 0.00035 اونس (10 میلی گرم) و 3.5274e-5 اونس (1 میلی گرم) سیلوسایبین مصنوعیCOMP360، که با حمایت روانپزشک تجویز می شود.

محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که بالاترین دوز را مصرف کردند، سه هفته پس از مصرف دوز، در مقایسه با افرادی که کمترین دوز 1 میلی‌گرمی را مصرف کردند، کاهش بیشتری در سطح افسردگی گزارش کردند.

با این حال، گروه ها عوارض جانبی مانند سردرد، حالت تهوع، و افکار مربوط به خودکشی را گزارش کردند و حمایت باید همیشه در دسترس باشد.

این آزمایش به حدود 100 میلیون نفر که از “افسردگی مقاوم در برابر درمان” رنج می برند، امیدواری می بخشد.

دکتر جیمز راکر، یکی از رهبران گروه آزمایش‌های روان‌گردان در King’s IoPPN و مشاور روان‌پزشک در جنوب لندن و بنیاد تراست Maudsley NHS، در بیانیه‌ای که توسط این موسسه منتشر شد، گفت:این می تواند منجر به انواع مشکلات دیگری شود که به طور جدی بر بیماران و اطرافیان آنها تأثیرمی گذارد.

گزینه های درمانی اغلب محدود است و با عوارض جانبی دردسرساز یا انگ و برچسب همراه است. بنابراین، پارادایم های جدیدی از درمان مورد نیاز است و تحقیقات بالینی در مورد درمان های جدید ضروری است.

درمان با سیلوسایبین ممکن است الگوی جدیدی از درمان باشد، اما این باید در آزمایشات بالینی مورد بررسی قرار گیرید.

سه هفته پس از مصرف دارو،  یک سوم از گروه یعنی 29 درصد از کسانی که دوز 25 میلی گرمی سیلوسایبین دریافت کردند بهبودی سریع پیدا کردند. در پایان آزمایش مشخص شد که از هر سه یک نفر دیگر افسرده نیست و از هر پنج یک نفر در هفته 12 بهبود قابل توجهی را احساس می کند.

گای گودوین، محقق ارشد دارویی در موسسه، COMPASS Pathways می گوید: ما شاهد نتایج مثبتی در گروهی از بیمارانی بودیم که درمان آنها دشوار بود و بالاترین دوز سیلوسایبین COMP360 بیشترین تأثیر را بر افسردگی افراد داشت.

این نشان می‌دهد که سیلوسایبین COMP360 یک اثر دارویی واقعی دارد، یافته‌ای که برای آن بسیار مهم است. این به عنوان یک گزینه درمانی جدید در آینده شناخته می شود.

سیلوسایبین مدتی است که کانون تحقیقات بوده است

این گروه در طول مطالعه 12 هفته ای دچار عوارض جانبی شد. 84 درصد از شرکت کنندگان در گروه 25 میلی گرم، 75 درصد در گروه 10 میلی گرم و 72 درصد در گروه 1 میلی گرم سردرد، حالت تهوع و سرگیجه را تجربه کردند. طبق این گزارش، همه گروه‌ها همانطور که در مطالعات بیماران افسردگی مقاوم به درمان رایج است افکار خودکشی و خودآزاری عمدی را مشاهده کردند.

چند سالی است که دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه سیلوسایبین ، ترکیب روانگردان موجود در قارچ جادویی، علائم افسردگی شدید را تسکین می دهد و اعتیاد به الکل را درمان می کند.

راکر گفت: این یافته‌ها گامی مثبت در جهت درست هستند. وظیفه ما اکنون بررسی سیلوسایبین برای افسردگی مقاوم به درمان در آزمایش های بزرگتر با شرکت‌کنندگان بیشتر است که آن را هم با دارونما و هم با درمان‌های ثابت شده مقایسه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.