آیا دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی ۲۳S اولترا حقیقت دارد؟

دوربین 200 مگاپیکسلی

شایعاتی در مورد سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی در گلکسی 23S اولترا سامسونگ در جریان است و برخی تصاویر تا حدودی این شایعه را تایید می کند.

به گزارش تکناک، گوشی هایی مانند موتورولا Edge 30 اولترا و شیائومی 12Tپرو پیشتر به این سنسور مجهز شده اند، اما برای سامسونگ، این اتفاق بار اول خواهد بود.

نشر این شایعه توسط Ice Universe  در توئییتر صورت گرفته‌است و در حالی که فقط تصویری از چند دکمه را نشان می‌دهند، طراحی آن خود گویای آن است. این تصویر رابط کاربری One UI سامسونگ را نشان‌می‌دهد که سال هاست از اصلی ترین اجزا گوشی های گلکسی می‌باشد.

به طور دقیق تر، به نظر می رسد این اسکرین شات از رابط کاربری دوربین است و از وجود گزینه‌ای برای حالت 200 مگاپیکسلی خبر می‌دهد. این امر احتمال برخورداری گلکسی 23S اولترا سامسونگ از چنین قابلیتی را مجدداً تأیید می کند.

همان افشاگر ماه گذشته هنگامی که سامسونگ از وجود سنسور 200 مگاپیکسلی گلکسی 23S اولترا همراه با پیکسل 0.6 میکرومتری در یک سنسور 1/1.3 اینچی با دیافراگم f/1.7 در جلو خبر داد، این فضا را تحریک کرد.

همانطور که قبلا گفته شد، این امر تنها با وجود سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ، ISOCELL HPX، امکان پذیر خواهد بود. این سنسور دارای فناوری‌های جدیدی چون جداسازی عمیق ترانچ پیشرفته (DTI) برای جذب بهتر نور و همچنین  Tetra2Pixel است که با قابلیت ترکیب 4 یا 16 پیکسل به ۱ پیکسل اجازه بهبود عملکرد در نور کم را به سنسور را می‌دهد.

طبق اسکرین شات فاش شده، حالت دیگر آن با عنوان 50 مگاپیکسل نشان داده‌شده است و به احتمال زیاد یک قابلیت میان‌رده  مبتنی بر فناوری فوق الذکر Tetra2Pixel می‌باشد. از آنجایی که تصاویر 200 مگاپیکسلی احتمالاً فضای زیادی اشغال خواهند کرد، این حالت 50 مگاپیکسلی برای عکاسی سریع با کیفیت مناسب می تواند مفید واقع شود.

به احتمال زیاد حالت پیش‌فرض دوربین آن 12.5 مگاپیکسل با تقسیم پیکسلی 4× 4 باشد. دیدن قابلیت‌های حسگر جدید سامسونگ، به خصوص با چنین افزایش عملکردی در شرایط کم نور، هیجان انگیز خواهد بود.

گلکسی 23S و +۲۳S سامسونگ ممکن است از سنسور 22S اولترا برخوردار باشند

طبق مطالب مطرح شده، چه انتظاراتی باید از 23S و +۲۳S  داشت؟ حداقل انتظارات همان دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی موجود در 22S اولترا است. با وجود تفاوت زیاد با دوربین مدل ۲۳S اولترا، این مساله همچنان ارتقاء محسوب می‌شود.

سنسور موجود در 22S اولترا در حال حاضر قادر به ارائه جزئیات بسیاری در عکس‌ها و کیفیت فیلم خوبی می‌باشد. و استفاده از همان سنسور همچنان بهبود عملکرد در شرایط کم نور در هر دو بخش را ارائه می‌دهد.

شاید این اولین بار برای استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی در پرچمدار رده بالای سامسونگ، یعنی در ۲۳S اولترا باشد. این نشان دهنده اعتماد سامسونگ به توانایی های سنسور جدید است و ما منتظر دیدن توانایی هایی محصول نهایی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.