توییتر امکان ویرایش توییت ها را برای کاربران خود فراهم می‌کند

دکمه ویرایش توییتر

پس از 16 سال، توییتر بالاخره ویژگی درخواستی خود یعنی امکان ویرایش را به این رسانه اجتماعی اضافه کرد.

به گزارش تک ناک، اضافه شدن یک دکمه ویرایش به توییتر معادل با یک “توییتر خوب” نیست وتوییتر هنوز هم کما فی السابق آشفته است ولی با اشتباهات املایی کمتر.

رفتار توییتر بسیار عجیب است. طبق بسیاری از معیارها، توییتر کوچکترین پلتفرم اصلی رسانه اجتماعی است. کاربران کمتری دارد، درآمد کمتری دارد و به هیچ وجه امکانات زیادی ندارد با این حال نقش بزرگی در تأثیرگذاری بر گفتگوهای عمومی داشته است.
یکی از دلایل تاثیر گذاری زیاد توییتر ، برخلاف سایر شبکه های اجتماعی ویژگی عمومی بودن آن است. هرکسی می‌تواند رئیس جمهور جو بایدن یا ایلان ماسک یا یک خواننده مشهور یا لبرون جیمز را دنبال کند، و مستقیما از فعالیت آنها با خبر شود و در مورد آنها اظهار ظنر بی واسطه کند. تقریباً در مورد هر فرد شناخته شده و تأثیرگذاری این امر صادق است. این برای افراد کمتر شناخته شده نیز کار می کند.
توییتر همچنین به دلیل ماهیت بلادرنگ خود توجه نامتناسبی را در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها جلب می‌کند. مطمئناً، یک الگوریتم وجود دارد، اما برای اینکه بدانید در لحظه مردم چه چیزی را به اشتراک می گذارند کافیست رو به پایین صفحه اسکرول کنید. این شیوه توییتر را به یکی از قدرتمندترین ابزارها برای اشتراک گذاری و انتشار اخبار در زمان واقعی تبدیل می کند.
همچنین اکثر سرویس های توییتر مشابه با 16 سال گذشته است. بله، ویژگی‌های جدیدی وجود داشته است، و رابط کاربری تکامل یافته است، اما در بیشتر موارد، توییتر هنوز همان جایی است که برای دیدن «آنچه در حال وقوع است» می‌روید. البته، موضوعی که به نظر می رسد تعداد زیادی از کاربران با آن موافق هستند این است که توییتر واضح ترین ویژگی خود را از دست داده است: دکمه ویرایش.
با این حال، اکنون توییتر می گوید که این ویژگی را اضافه می کند. توییتر در یک پست وبلاگی در روز پنجشنبه تایید کرد که در حال حاضر در حال آزمایش این ویژگی به صورت داخلی است و کاربران ممکن است در آینده ای نزدیک توییت های ویرایش شده را در فید خود ببینند. این ویژگی قرار است در چند هفته آینده به طور گسترده‌تری در دسترس کاربرانی باشد که برای Twitter Blue هزینه پرداخت می‌کنند.
درست است: ویرایش توییت توسط تیم ما به صورت داخلی آزمایش می شود. سپس این آزمایش در ابتدا به مشترکان توییتر آبی در هفته های آینده گسترش خواهد یافت. با توجه به اینکه این ویژگی بیشترین درخواست ما تا به امروز است، میخواستیم هم شما را در مورد پیشرفت خود به‌روزرسانی کنیم و هم به شما گوشزد کنیم که، حتی اگر در این گروه برای آزمایش ویژگی ویرایش توییت نباشید ، همه همچنان می‌توانند ببینند که یک توییت ادیت شده یا نه.
توییتر می‌گوید دکمه ویرایش «بیشترین درخواست تا به امروز» این پلتفرم است. تقریباً خنده دار است که قبلاً این امکان اضافه نشده است. مطمئناً، اگر در توئیت خود اشتباه تایپی داشته باشید، می توانید آن را حذف کنید و یک نسخه اصلاح شده را دوباره ارسال کنید. مشکل اینجاست زمانی که متوجه می‌شوید اشتباه کرده‌اید، احتمالا افرادی که به توییت شما پاسخ داده‌اند، لایک کرده‌اند یا حتی دوباره به اشتراک گذاشته‌اند.
چند دلیل وجود دارد که قبلا هرگز دکمه ویرایش وجود نداشته است. یکی این است که توییتر بر اساس فن آوری SMS پیام های متنی ساخته شده است. در اصل، شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه با ارسال یک پیام متنی یک توییت ارسال کنید. این پروتکل شامل قابلیت ویرایش پیام ها نمی شود، بنابراین توییتر نیز آن را نداشت. از نظر تکنولوژیکی، توییتر نمی توانست دکمه ویرایش را به کاربران بدهد.
البته، توییتر امروزه مبتنی بر فناوری اس ام اس نیست واحتمالاً یک دهه است که کسی از طریق پیام متنی توییت نکرده است.
دلیل بزرگ‌تر وجود نداشتن دکمه ویرایش این است که توییتر اصولاً همیشه با آن مخالف بوده است. جک دورسی، بنیانگذار و مدیر عامل سابق، در مصاحبه ای در سال 2019 گفت: “ما احتمالا هرگز این کار را نخواهیم کرد.”
به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی اضافه نشدن دکمه ویرایش به توییتر ، نفوذ زیاد توییتر در شکل دادن به اخبار و مکالمات در موضوعات مهم باشد. شما می توانید استدلال کنید که اجازه دادن به توییت ها برای ویرایش می تواند انواع مشکلات تعدیل محتوا را ایجاد کند. این درست است، اما فیس‌بوک ترجیح داد که چگونه به افراد اجازه دهد پست‌ها را ویرایش کنند. با وجود همه مشکلاتش در زمینه اطلاعات نادرست و اکانت های غیر واقعی پست‌های ویرایش شده هنوز به عنوان مشکل فیسبوک دسته بندی نمی شود.
به جز دلایل ذکر شده اضافه کردن دکمه ویرایش به توییتر می تواند ایده وحشتناکی باشد. با توجه با این که درخواست برای افزایش این دکمه بسیار زیاد است ممکن بود اضافه نکردن آن از سوی توییتر موجب کاهش محبوبیت آن شود.
چرا؟ زیرا، اگر توییتر اشتباه کند، بسیاری از مردم بسیار ناراحت خواهند شد و اگراز کاربران توییتر بوده اید، خوب همیشه، می دانید که کاربران آن تقریباً همیشه موافق هستند. این کار را سخت‌تر می‌کند، زیرا مهم نیست توییتر چه کاری انجام دهد، برخی (احتمالاً زیاد) از مردم فکر می‌کنند که این کار اشتباه است.
واقعیت این است که بین کارهایی که کاربران فکر می کنند یک ویژگی باید انجام دهد و افرادی که آن را طراحی و تولید می کنند فکر می کنند که باید انجام دهد، تفاوت وجود دارد. گروه دوم به دلیل طراحی و محدودیت‌های تکنولوژیکی مرتبط با ساخت ویژگی‌ها محدود شده‌اند – چیزی که کاربران واقعاً به آن اهمیت نمی‌دهند. آنها فقط می خواهند هر کاری که فکر می کنند باید انجام دهد.اگر اینطور نباشد، ناامید خواهند شد و احتمالاً از نبود آن بیشتر ناامید خواهند شد.
آیا توییتر واقعاً در حال حاضر به دکمه ویرایش نیاز دارد؟
نکته اینجاست، همان‌قدر که ممکن است توییتر باید یک ویژگی ویرایش داشته باشد، این واقعیت که این مدت طولانی که توییتر دکمه ویرایش نداشته به این معنی است که تقریباً احتمال اینکه اضافه کردن دکمه ویرایش نتیجه خوبی بدهد تقریبا صفر است. اگر توییتر اشتباه کند، تقریباً همه عصبانی خواهند شد. اگر درست پیش برود، افراد کمتری عصبانی خواهند شد، اما انتظارات آنقدر بالاست که مطمئناً مایوس کننده خواهد بود.
اگر سال‌ها به این فکر کرده‌اید که افزودن دکمه توییتر آن را اصلاح می کند و بهبود می بخشد، بسیار ناامید خواهید شد وقتی بدانید توییتر هنوز همان پلتفرم آشفته است. فقط با اشتباهات املایی کمتر.
درسی که می گیریم این است: وقتی همه مشتریان شما چیزی مشابه را از شما می خواهند، ریسک به طور تصاعدی افزایش می یابد. توییتر احتمالاً بهتر بود به جای اینکه در مورد آن حاشیه های پر سرو صدا ایجاد کند ، راهی برای آزمایش بی سر و صدا تر پیدا می کرد. وقتی انتظارات تا این حد بالاست بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به آنها توجه نکنید، ودر این حالت هر تغییری را که ایجاد می کنید کم اهمیت جلوه دهید. حتی ممکن است بپرسید که آیا اصلاً این تغییرات ارزشش را دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.