راه اندازی ChatGPT اختصاصی برای کسب و کارها

مایکروسافت قصد دارد یک ChatGPT اختصاصی برای کسب و کارهایی که نیاز به حفظ و نگهداری امن از داده‌هایشان دارند، راه‌اندازی کند.

مایکروسافت قصد دارد یک ChatGPT اختصاصی برای کسب و کارهایی که نیاز به حفظ و نگهداری امن از داده‌هایشان دارند، راه‌اندازی کند.

به گزارش تکناک،این سرویس برای رفع نگرانی کسب و کارها و مشاغل حساس نسبت به استفاده از داده‌های افراد برای آموزش نمونه‌های هوش مصنوعی تهیه می شود. تغییر در سیاست برای رفع نیازهای صنایعی مانند بهداشت، امور مالی و بانکداری است چراکه این صنایع به دلیل مخاطراتی مانند احتمال دسترسی کارکنان به اطلاعات حساس، از به کارگیری ChatGPT خودداری می‌کنند.

یک نسخه جدید از این ابزار هوش مصنوعی در سرورهای اختصاصی ابری اجرا خواهد شد. در این نسخه، داده‌ها به طور جداگانه از سایر کاربران نگهداری می‌شوند. این سرورهای اختصاصی از سیستم ChatGPT اصلی جدا شده‌اند و دسترسی مشترکی با آن ندارند تا حریم خصوصی حفظ شود. هزینه استفاده از این نسخه حفاظت شده ممکن است تا ده برابر هزینه فعلی استفاده از ChatGPT برای کاربران بیشتر باشد.

علاوه بر این، OpenAI نیز قصد راه‌اندازی یک اشتراک تجاری جدید با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی را دارد. این اشتراک به صورت پیش‌فرض از داده‌های کاربران برای آموزش مدل‌ها استفاده نخواهد کرد. همچنین، OpenAI سرویسی با نام ChatGPT اختصاصی  را به Morgan Stanley عرضه کرده است.

با استفاده از این سرویس، بخش مدیریت ثروت این بانک قادر است درخواست‌های خود را مطرح کرده و هزاران سند تحقیقاتی این بانک را تحلیل کند. با توجه به سرمایه‌گذاری چندین بیلیون دلاری مایکروسافت در OpenAI، این شرکت مجاز به فروش محصولات OpenAI است بدون آنکه در تعارض با هر یک از شرایط قرار گیرد.

ChatGPT اختصاصی با حفظ حریم خصوصی از مایکروسافت می‌تواند شرایط را برای شرکت‌هایی که با داده‌های حساس و مهم سروکار دارند، تغییر دهد. به عنوان مثال، هنگامی که سامسونگ متوجه شد برخی از کارمندانش کدهای منبع شرکت را بارگذاری کرده‌اند، ممنوعیت استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی مولد را برای کارمندان خود در محیط کار یا روی دستگاه‌های استفاده شده برای کار، اعمال کرد.

فروشندگان نیز در حال پرسش از مایکروسافت درباره محصولات آینده هستند، زیرا بسیاری از مشتریان فعلی قراردادهایی با Azure  دارند که می‌توانند در مدیریت اطلاعات با امنیت بالا مورد استفاده قرار گیرند.

مایکروسافت قرار است سرویس اختصاصی هوش مصنوعی خود را در نیمه‌ اول امسال راه اندازی و عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.