سریع ترین ربات انسان نمای جهان ساخته شد

مهندسان مکانیک در دانشکده مهندسی UCLA Samueli موفق به ساخت یک ربات انسان نما به نام Artemis در اندازه کامل شدند.

مهندسان مکانیک در دانشکده مهندسی UCLA Samueli موفق به ساخت یک ربات انسان نما به نام Artemis در اندازه کامل و با اولین فناوری در نوع خود شدند.

به گزارش تکناک، این ربات انسان‌نمای پیشرفته Artemis  (کوتاه شده فناوری رباتیک پیشرفته برای تحرک پیشرفته و پایداری بهبود یافته) نامگذاری شده است

طبق بیانیه مطبوعاتی دانشگاه ، این ربات در ماه جولای به بوردو فرانسه سفر خواهد کرد تا در مسابقه فوتبال روبوکاپ 2023 شرکت کند.

دنیس هونگ، استاد مهندسی مکانیک و هوافضا UCLA و مدیر RoMeLa، گفت: نوآوری اصلی “کلید تعادل عالی آن هنگام راه رفتن در زمین های ناهموار و توانایی آن برای دویدن است این ربات می تواند در حین حرکت هر دو پایش را از زمین جدا کند.

نوآوری اصلی ربات در  این است که محرک‌های آن، که ماشین‌هایی هستند که از انرژی برای ایجاد حرکت استفاده می‌کنند، به‌طور خاص برای تقلید عملکرد مانند عضلات بیولوژیکی ساخته شده اند.

digikala

در مقابل محرک‌های سفت و کنترل شده بر اساس موقعیتی که در اکثر ربات‌ها استفاده می‌شوند، محرک‌های این ربات نرم و با کنترل بر اساس نیرو عمل می‌کنند.

این ربات به عنوان یک ربات انسان نما (humanoid robot : robot with its body shape built to resemble that of the human body) همه منظوره توسط محققان آزمایشگاه رباتیک و مکانیزم در UCLA یا RoMeLa ساخته شد که بر حرکت دوپا در زمین های ناهموار تمرکز دارد.

می تواند با سرعت، بپرد و روی سطوح ناهموار و ناپایدار راه برود. این ربات 38 کیلوگرم وزن و 1.42 متر قد دارد. حتی زمانی که ARTEMIS به شدت هل داده شود می تواند تعادلش را حفظ کند.

به گفته محققان UCLA، ARTEMIS در طول آزمایشات توانست سرعت 2.1 متر در ثانیه را ثبت کند که آن را به سریع ترین ربات انسان نما با توانایی راه رفتن در جهان تبدیل کرده است.

ربات ARTEMIS تنها سومین ربات (robot) انسان نما به طور کلی و اولین ربات است که در یک محیط دانشگاهی ساخته شده است.

واقعیت این است که محرک‌های ARTEMIS، به جای کنترل هیدرولیکی و با استفاده از تغییرات فشار سیال برای ایجاد حرکت، به صورت الکتریکی کنترل میشوند، که نشان‌دهنده یک پیشرفت مهم دیگر است.

از آنجایی که سیستم‌های هیدرولیک همواره ممکن است دچار نشتی مایع شوند، کنترل الکتریکی محرکهای ARTEMIS تمیزتر است و نسبت به ربات‌ هایی که از محرک‌های هیدرولیک استفاده می‌کنند، بی‌صداتر و موثرتر عمل می‌کند.

آمادگی برای مسابقات روبوکاپ

دانشجویان فعلا در حال آزمایش ARTEMIS در پیاده‌روی‌های معمول در محوطه دانشگاه UCLA هستند تا آن را برای RoboCup آماده کنند.آنها توانایی های دویدن و فوتبال ربات را در زمین دانشگاه UCLA در هفته های آینده به طور کامل ارزیابی خواهند کرد.

روبوکاپ یک کنفرانس علمی بین المللی است که در آن ربات ها توانایی های خود را در دسته های مختلف به نمایش می گذارند.

هانگ در بیانیه مطبوعاتی گفت: ما بسیار هیجان زده هستیم که ARTEMIS را برای آزمایش میدانی اینجا در UCLA بیرون بیاوریم و این را فرصتی برای ترویج علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات به مخاطبان بسیار گسترده‌تری می‌دانیم.

232 شرکت کننده بیش از 118000 دلار از طریق یک تلاش جمعی از UCLA Spark برای کمک به ایجاد ARTEMIS کمک کردند. یک دفتر تحقیقات نیروی دریایی کمک های بیشتری کرد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.