روش جدید اپل برای نصب به‌روزرسانی‌ها در macOS

اپل سیستم جدیدی برای استفاده از نرم افزار بتا در iOS 16.4، با بررسی عضویت اپل آیدی کاربر در برنامه Apple Developer Program معرفی کرده است.

اپل سیستم جدیدی برای استفاده از نرم افزار بتا در iOS 16.4، با بررسی عضویت اپل آیدی کاربر در برنامه Apple Developer Program یا Apple Beta Software Program معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، اکنون این سیستم در حال گسترش به مک و اپل واچ با macOS Ventura 13.4 و watchOS 9.5 است.

طبق اشارات 9to5Mac، اکنون در هر دو سیستم عامل برای نمایش و دانلود به روز رسانی های بتا، باید با اپل آیدی وارد شد. درست مانند iOS 16.4 و نسخه های جدیدتر، سیستم ورود با یک حساب کاربری یا مرتبط با توسعه دهنده در برنامه بتا عمومی را بررسی می‌کند. سپس به روز رسانی بتا موجود برای آن برنامه را نشان می دهد.

پیش از این، همه افراد با داشتن نمایه بتا مناسب، امکان نصب نسخه‌های بتا iOS، macOS و watchOS را داشتند. اما با اعمال این تغییر، کاربران عادی دیگر قادر به نصب نسخه های بتا توسعه دهنده نخواهند بود. کاربرانی که در این برنامه ثبت نام نکرده اند، تنها امکان نصب نرم افزار بتا عمومی را خواهند داشت.

به گفته اپل، سیستم جدید تنها راه نصب نرم افزار بتا در آینده خواهد بود. این شرکت در ماه فوریه گفت: اعضای Apple Developer Program ابتدا برای دریافت نسخه بتای برنامه‌ها، گزینه جدیدی برای فعال کردن بتاهای توسعه‌دهنده مستقیماً از Software Update در Settings با شروع از iOS و iPadOS 16.4 مشاهده خواهند کرد. این گزینه جدید به طور خودکار در دستگاه‌های ثبت نام شده در برنامه، فعال و به آخرین نسخه بتا به‌روزرسانی می‌شوند.

digikala

در آیفون یا آیپد، در صورت ورود با همان اپل آیدی مورد استفاده برای ثبت نام در Apple Developer Program این گزینه در تنظیمات قابل مشاهده خواهد بود و در نسخه‌های آینده iOS و iPadOS، این تنظیمات جدید راهی برای فعال کردن نسخه‌های بتا توسعه‌دهنده خواهد بود و پروفایل‌های پیکربندی(configuration profiles) دیگر اجازه دسترسی نخواهند داد.

اطلاعات بیشتر در مورد نسخه‌های بتا

اپل نسخه بتا دومiOS 16.5  را به همراه نسخه های بتای جدید watchOS 9.5، tvOS 16.5 و macOS 13.4 را در روز سه شنبه منتشر کرده است. با وجود معرفی بسیاری از ویژگی های جدید در iOS 16.4، گویا iOS 16.5 بیشتر بر رفع اشکال تمرکز دارد. با این حال، با این به روز رسانی دستورات ضبط صفحه نمایش جدیدی به Siri و همچنین یک تب اختصاصی Sports به برنامه Apple News اضافه خواهد شد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.