اپل روش دسترسی به دستیار دیجیتال خود را تغییر می‌دهد

اکثر کاربران اپل می دانند ساده ترین روش دسترسی به دستیار دیجیتال اپل صدا زدن «Hey Siri» است. حال اپل میخواهد آن را تغییر دهد

اکثر کاربران اپل می دانند ساده ترین روش دسترسی به دستیار دیجیتال آن صدا زدن «Hey Siri» است.حال به نظر می رسد اپل قصد حذف کلمه “Hey” و استفاده از “Siri”  به تنهایی را به منظور ساده‌سازی عامل فراخوانی آن دارد.

به گزارش تکناک، خبر این تغییر از سوی تحلیلگر معتبر اپل، مارک گورمن منتشر شده است. در گزارش بلومبرگ در روز یکشنبه، گورمن خاطرنشان کرد، اگرچه ممکن است ایجاد این تغییر آسان به نظر برسد، اما تلاش برای تحقق آن در واقع به مقدار قابل توجهی آموزش هوش مصنوعی و مهندسی موارد اساسی متعاقب آن نیاز است.

چالش موجود، ظاهراً در تشخیص کلمه Siri توسط این دستیار دیجیتال به میزان قابل اعتماد، در لهجه ها و گویش های مختلف می‌باشد. همچنین به مهندسان سیری یک هجا کمتر برای کار در مقایسه با “Hey, Siri” می دهد. در نتیجه، برای جلوگیری از موقعیت‌های تصادفی و ناخوشایند، و جلوگیری از فراخوانی ناگهانی و غیرمنتظره این دستیار دیجیتال، اپل باید از عمل بدون خطای این دستور فراخوانی جدید، پیش از اجرا، اطمینان حاصل کند. بنابراین ممکن است مجبور باشیم برای استفاده از آن تا سال آینده یا سال بعد از آن صبر کنیم.

طبق گزارش‌ها، اپل همچنین مایل به ادغام عمیق‌تر سیری در برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث، در عین بهبود توانایی آن برای درک دستورات و پاسخگویی صحیح است.

به گفته گورمن، مهندسان در چند ماه گذشته بر روی این به‌روزرسانی‌ها مشغول به کار بوده‌اند و آزمایش روی دستگاه‌های کارمندان انجام شده‌است.

digikala
معرفی دستیار دیجیتال اپل با آیفون 4

دستیارهای دیجیتال مشابه که توسط آمازون و گوگل توسعه یافته اند، همچنین برای شروع به کلمات فراخوانی نیاز دارند. آمازون به استفاده از کلمه “الکسا” ، و گوگل به “OK, Google” به عنوان درخواست متکی است.

خوشبختانه، اگر در خانه شما فرد یا حیوان خانگی به نام الکسا باشد، متعاقبا موجب ایجاد وضعیت بدی در صورت استفاده از هر یک از دستگاه‌های هوشمند آمازون می‌شود. بدین منظور سیستم آمازون به شما امکان استفاده از کلمات دیگری چون  “Amazon”، “Echo” یا “” Computer را به عنوان کلمه فراخوان می‌دهد.

گورمن در گزارش خود می‌گوید، دوست دارد با صدا اجازه انتخاب بین دستگاه‌های مورد استفاده را داشته باشد. این خبرنگار نوشت: شاید این مساله از دغدغه‌های این شرکت نباشد، اما واقعاً این شرکت باید اجازه مشخص کردن استفاده از آیفون، آی‌پد یا هوم پاد هنگام به کار بردن سیری را به کاربران بدهد.

البته، اگر می‌خواهید دستگاه اپل شما  همیشه با واژه فراخوانی کار نکند، فعال یا غیر فعال‌کردن آن آسان است. به عنوان مثال، در آیفون، به سادگی در قسمت Setting به Siri & Search رفته، سپس «Listen for Hey, Siri» را تغییر دهید.

راه آسان فعال کردن دستیار دیجیتال بدون فراخوانی، نگه‌داشتن دکمه کناری است که در همان بخش Setting می‌توانید آن را تنظیم کنید.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.