ساخت صفحه نمایش جدید با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا

محققان نمایشگر های OLED جدیدی ساخته‌اند که بسیار انعطاف پذیر هستند، به طوری که می‌توان آن‌ها را دور مچ دست انسان پیچید.

به گزارش تکناک، سیهونگ وانگ، استادیار مهندسی مولکولی، که با خوان دی پابلو، پروفسور مهندسی مولکولی این تحقیق را رهبری کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین اجزای هر وسیله الکترونیکی مصرفی که امروزه استفاده می‌کنیم، نمایشگر است. ما دانش بسیاری از زمینه‌های مختلف را برای ایجاد یک فناوری نمایشگر کاملاً جدید ترکیب کرده‌ایم.

دی پابلو اضافه کرد: این دسته ای از مواد است که شما به آن نیاز دارید تا در نهایت بتوانید صفحه نمایش های واقعاً انعطاف پذیر را توسعه دهید. این کار واقعاً بنیادی است و من انتظار دارم که در بسیاری از فناوری‌هایی که ما حتی به آن فکر نکرده‌ایم مورد استفاده قرار گیرد.

نمایشگر های OLED امروزی برای نمایش عالی هستند، اما از نظر انعطاف پذیر ، آزادی عمل زیادی ندارند.

موادی که در حال حاضر در این نمایشگر های OLED پیشرفته استفاده می شود بسیار شکننده هستند. وانگ گفت: آنها قابلیت کشش ندارند. هدف ما ایجاد چیزی بود که الکترولومینسانس OLED را حفظ کند اما پلیمرهای قابل کشش در آن به کار رفته باشد. آنها توانستند این کار را انجام دهند.

دی پابلو توضیح داد: ما توانسته‌ایم مدل‌های اتمی پلیمرهای جدید مورد علاقه را توسعه دهیم و با این مدل‌ها، شبیه‌سازی کردیم که وقتی این مولکول‌ها را می‌کشید و سعی می‌کنید آنها را خم کنید، چه اتفاقی می‌افتد.

اکنون که این ویژگی ها را در سطح مولکولی درک می کنیم، چارچوبی برای مهندسی مواد جدید داریم که در آن انعطاف پذیری و درخشندگی بهینه می شود.اکنون محققان اهداف بلندپروازانه تری برای کار خود دارند.

وانگ توضیح داد: رویای کلی من ساختن تمام اجزای ضروری از سنجش گرفته تا پردازش و نمایش اطلاعات  برای یک سیستم کامل از لوازم الکترونیکی پوشیدنی است. داشتن این ماده انعطاف پذیر که توانایی ساطع کردن نور را دارد گامی دیگر به سمت تحقق این رویا است.

این تیم همچنین برنامه‌هایی برای اضافه کردن رنگ‌های اضافی به فلورسانس نمایشگرهای انعطاف‌پذیر دارد که کارایی و عملکرد آنها را بهبود می‌بخشد.

وانگ در این بیانیه نتیجه گیری کرد: هدف این است که در نهایت به همان سطح عملکردی برسیم که فناوری های تجاری موجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.