ساخت پهپاد خوراکی برای نجات جان انسان‌ها

پهپاد خوراکی

دانشمندان پهپاد خوراکی ساخته شده از کیک برنج و ژلاتین ساخته اند که می تواند جان انسان ها را نجات دهد.

به گزارش تک ناک، کنفرانس بین‌المللی IEEE/RSJ در مورد ربات‌ها و سیستم‌های هوشمند در کیوتو هفته گذشته شاهد خلاقیتی بود که توسط محققان موسسه فناوری فدرال سوئیس لوزان ارائه شد. مقاله آنها یک پهپاد ساخته شده از کیک برنج را توصیف می کند.

در این مقاله که با عنوان به سوی هواپیماهای بدون سرنشین خوراکی برای مأموریت‌های نجات نامگذاری شده بوکئون کواک، جون شینتاک، لو ژانگ و داریو فلورانو جزئیات پهپادی را شرح می‌دهند که می‌تواند محموله مواد غذایی خود را از 30 درصد به 50 درصد جرم خود افزایش دهد.

این پهپاد (unmanned aerial vehicle : aircraft without a human pilot aboard) می تواند یک تغییر دهنده بازی برای کسانی باشد که به غذا دسترسی ندارند. پهپاد های تحویل غذای فعلی ممکن است نتوانند کار موثری انجام دهند زیرا در حالی که برد باتری کافی برای استفاده در شهرها دارند، ممکن است در سفرهای طولانی مدت یا در مکان های دور دوام نیاورند.

با این حال، پهپاد مورد بحث نه تنها می‌تواند به شخص دسترسی پیدا کند، بلکه فوراً به او غذا می‌دهد و ضایعات کمتری بر جای میگذراد. هر زمان که از پهپاد خواسته می شود چیزی را حمل کند، بخش عمده ای از آنچه جابجا می شود پهپاد است. ظرفیت حمل بار اکثر پهباد های حمل غذا معادل  حدود 30 درصد از جرم خود است که شامل قسمت های مانند بال پهباد می شود.

برنج پف کرده شبیه فوم پلی پروپیلن است که به طور مرتب در هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شود.

محققان از برنج پف کرده فشرده برای طراحی بال پهپاد خوراکی استفاده کردند. در حال حاضر، برنج پف کرده فشرده، که قوی و سبک است، بسیار شبیه به فوم پلی پروپیلن منبسط شده (EPP) است که معمولا به عنوان ماده بال در هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شود. برنج همچنین “مقرون به صرفه، در دسترس، است برش لیزری آن آسان تر است، در حالی که دارای تراکم کالری “قابل توجه” است.

کواک در مصاحبه ای به IEEE Spectrum گفت: دستیابی به خواص مکانیکی کافی با حفظ وزن کم (با مواد غذایی) مهمترین معیار طراحی در طراحی بال خوراکی بود. ما می‌توانیم معیارهای طراحی را با استفاده از مواد مبتنی بر چربی (مثلاً موم خوراکی) برای کالری‌های بالاتر گسترش دهیم. چربی در هر گرم کالری بیشتری نسبت به پروتئین و کربوهیدرات دارد.

اولین قدم این است که کیک های برنجی گرد را به صورت شش ضلعی با لیزر برش دهید تا راحت تربه هم  بچسبند تا بال را شکل دهند. ژلاتین به عنوان چسب عمل می کند و پس از خشک شدن، بال در پلاستیک بسته بندی می شود و به شکلی در می آید که در محیط های خیس یا مرطوب از هم نپاشد.

شما نمی توانید کل پهپاد را بخورید

جالب توجه است که اندازه بال بستگی به نیازهای تغذیه ای در طول پرواز دارد. طول بال حدود 275 اینچ (700 سانتی متر) برای رساندن 300 کیلو کالری، معادل یک وعده صبحانه کافی است.

کل پهپاد خوراکی نیست. ساختار و سطوح دم از فیبر کربن و فوم ساخته شده است. این پهپادها (هواگرد بدون سرنشینِ کنترل‌شده از راه دور) می توانند پرواز کنند و به سرعتی در حدود 10 متر در ثانیه دست یابند.

کواک در پایان گفت : در مرحله بعد، محققان بر روی اجزای ساختاری مانند سطوح کنترل بال کار خواهند کرد، که از مواد خوراکی با چاپ یا قالب‌گیری سه بعدی مواد غذایی ساخته می‌شوند.

موارد دیگری که در نظر گرفته می شوند عبارتند از یک پوشش خوراکی و هم مقاوم در برابر آب روی سطح بال خوراکی و آزمایش تخریب بال خوراکی هنگام قرارگرفتن در معرض رطوبت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.