سوپر اپلیکیشن ایلان ماسک معرفی شد

ایلان ماسک اپلیکیشن خود را به نام ” Super app با ” X ” به صورت رسمی معرفی کرد و در حال حاضر به عنوان محل جدید توییتر عمل می‌کند.

به گزارش تکناک، امروز اعلام شد که ماسک قصد دارد از پرنده آبی شناخته شده توییتر خداحافظی کند و آن را با ” X”، یک اپلیکیشن ابری به سبک ویچت، جایگزین کند.

حالا مالک توییتر تأیید کرده است که در واقع قصد دارد با X ادامه دهد. در یک توییت، ایلان ماسک تأیید کرد که X.com اکنون به توییتر منتقل می‌شود. وی همچنین خاطرنشان کرد که شرکت در حال کار بر روی لوگوی جدید است و لوگوی موقتی تا پایان امروز قابل مشاهده خواهد بود.

ماسک در تمام روز با ارسال توییت‌ها، سرنخ‌هایی درباره تغییرات آینده ارائه می‌کرد. او حتی در یکی از توییت‌هایش نوشته بود که از حرف X خوشش می‌آید و عکسی از خودش در پشت تابلوی تبلیغاتی مدل X شرکت تسلا منتشر کرده بود.

بدیهی است که ایلان ماسک یک تاریخچه با حرف X دارد، زیرا X.com پروژه بزرگ او بود. برای کسانی که با این موضوع آشنا نیستند، ماسک در سال ۱۹۹۹ با هریس فریکر، کریستوفر پین و اد هو، X.com را تأسیس کرد. این شرکت به افراد راه حلی آسان برای پرداخت‌ها فراهم می‌کرد و بعد از آن به نام PayPal تغییر نام داد و در سال ۲۰۰۲ با قیمت ۱.۵ میلیارد دلار به شرکت eBay فروخته شد.

اگرچه حرف X برای ایلان ماسک ممکن است معنای زیادی داشته باشد، اما هنوز مشخص نیست چگونه عموم و به ویژه سهامداران توییتر به این خبر واکنش نشان خواهند داد.

ماسک از زمان خرید در اواخر سال گذشته، سخت تلاش کرده است تا در میان مسائل مختلف پیرامون توییتر پیمایش کند. با مواجهه شرکت با دعاوی حقوقی از سوی کارکنان سابق، ترک تبلیغ‌دهندگان از پلتفرم، نقض امنیتی که اجازه دسترسی به توییت‌های خصوصی برخی کاربران را به همگان داد و چندین قطعی سرویس، برای آخرین آزمایش ماسک، سختی هایی داشت.

اخیراً، شرکت فیدلیتی گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد ارزش توییتر حدود ۱۵ میلیارد دلار است، یعنی یک سوم مبلغی که ایلان ماسک در سال گذشته برای خرید این شرکت پرداخت کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.