سیستم عامل‌ های جدید iOS 16 و watchOS 9 در تاریخ 21 شهریورعرضه می‌‎شوند

سیستم عامل‌ iOS 16

پس از اولین حضور در WWDC و دوره طولانی آزمایش نسخه بتا ، سیستم عامل‌ جدید iOS 16 و watchOS 9 اپل در روز دوشنبه 12 سپتامبر مصادف با 21 شهریور در دسترس خواهند بود.

به گزارش تک ناک، این تاریخ ها در بیانیه های مطبوعاتی اعلام شده در مورد عرضه آیفون 14 و اپل واچ سری 8 ذکر شده‌است.اما هنوز زمان ارایه نسخه های آزمایشی نهایی مشخص نیست ، اما احتمالاً در اواخر روز چهارشنبه عرضه خواهد شد.
انتظار می‌رودسیستم عامل MacOS Ventura و سیستم عامل‌ iOS 16  اپل در ماه اکتبرعرضه شوند. فراتر از تاریخ‌های عرضه متفاوتiOS 16 و iPadOS 16، ویژگی‌های تغییر یافته از صفحه نمایش متفاوت در حالت قفل که قابل تنظیم است، شروع می‌شود. همچنین به‌روزرسانی‌های حالت‌های فوکوس، ارتقای عکس‌ها، ویرایش پیام‌ها وپخش اشتراکی، بهبود هوش دستگاه، بهبود پشتیبانی از کنترلر و سایر عناصر اعمال می‌شود.

در پنجمین نسخه بتا، اپل نشانگر درصد باتری را بازگرداند که خواستار زیادی داشت. همچنین، این نسخه دارای یک نمایشگر موسیقی روی قفل صفحه نمایش جدید، یک اعلان جدید برای مکان یابی اپل واچ، تغییرات اسکرین شات و تغییراتی در Music for Dolby Atmos و نشانگرهای Lossless Audio بود.

چهارمین بتای iOS 16 شامل تغییراتی از جمله کاهش زمان ارسال پیام های ارسال نشده به تنها دو دقیقه، نمایش گزارش تغییرات برای پیام‌های ویرایش شده، اصلاحات قفل صفحه، تصاویر پس زمینه جدید و یک API ActivityKit بود.

digikala

در بتای سوم یک حالت قرنطینه (Lockdown)اضافه کرده که جنبه‌های مختلف سوء استفاده از فعالان سیاسی و اجتماعی، روزنامه‌نگاران و مقامات دولتی که ممکن است هدف هک قرار گیرند را غیر ممکن می‌کند. اپل همچنین اولین نسخه از قابلیت آلبوم اشتراکی عکس، تغییراتی در صفحه قفل و تغییراتی در مدیریت صحنه را در این نسخه عرضه کرد.
در WatchOS 9 تعدادی به روزرسانی تناسب اندام از جمله هنگام چرخاندن Digital Crown در حین استفاده از برنامه ورک اوت می‌توان اندازه‌گیری‌ معیارهایی که میتوان با اپل واچ اندازه گرفت را مشاهده کرد.

در برنامه سلامتی(Health)ردیاب دارو اضافه شده و به کاربران مصرف منظم داروهایشان را یادآوری می‌کنند. برنامه Sleep با معیارهای جدید برای حرکت سریع چشم در خواب، ماهیچه‌ها و خواب عمیق به روز شده است.
دو پس زمینه جدید صفحه ساعت Metropolitan و Playtime به مجموعه می‌پیوندند، که اولی اعداد قابل تنظیم را ارائه می‌دهد در حالی که دیگری متحرک است. پس زمینه Astronomy برای گنجاندن داده‌های ابری از برنامه هواشناسی بازسازی شده است و Portraits با جلوه‌های عمقی و رنگ‌آمیزی بهتری ارتقا یافته است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.