شعب حل اختلاف دانش بنیان‌ها افزایش می‌یابد

سورنا ستاری در مورد دادگاه حل اختلاف دانش بنیام

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش تعداد شعب رسیدگی به اختلاف شرکتهای دانش بنیان خبر داد و گفت: تهران و البرز در اولویت قرار دارند.

به گزارش تک ناک وبه نقل از مهر، دکتر سورنا ستاری درباره دادگاه‌ها و شورای حل اختلاف شرکتهای دانش بنیان با تاکید بر اینکه باید تعداد این مراکز افزایش می‌یابد، گفت: امیدوار هستیم که تعداد این دادگاه‌ها و شوراها بیشتر شود و این زمانی اتفاق می‌افتد که ارجاع کار به این دادگاه‌ها بیشتر باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: باید این نیاز ایجاد شود و به یک سطحی برسد که تعداد دادگاه‌های شرکتهای دانش بنیان زیاد شود.

وی با تاکید بر اینکه حتماً امسال در شهرستان‌ها هم دادگاه‌ها راه اندازی شوند، افزود: در هر صورت می‌بایست مراکز استان‌ها شعبه‌های خاص داشته باشند اما این بستگی به تعداد پرونده‌ها دارد و اگر به حدی برسد شعبه در همان استان ایجاد می‌شود.

ستاری در ادامه اضافه کرد: راه اندازی شعب حل اختلاف دانش بنیان‌ها پروسه زمانبری است؛ در واقع اجرایی سازی یک قانون در کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد و با شیبی جلو می‌رود مخصوصاً اینکه این موضوع سبقه ای هم نداشته است؛ یک زمانی یک موضوعی سبقه ای دارد و با یک شیبی پیش می‌رود که می‌توان آن را توسعه داد اما این موضوع کاملاً جدید است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شعب حل اختلاف دانش بنیان‌ها در استان‌هایی راه اندازی می‌شود که تعداد شرکتهای دانش بنیان در آنها بیشتر است، گفت: اصل این است که چنین دادگاه‌هایی در استان‌هایی باشند که شرکت‌های دانش بنیان بیشتری دارند؛ بر همین اساس تهران و البرز در اولویت قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.