سرمایه گذاران رمزارز از رویکرد زیست محیطی اتریوم استقبال نکردند

اتریوم اخیرا یکی از مهم‌ترین رویدادها در ارزهای دیجیتال را تجربه کرد اما رویکرد زیست محیطی اتریوم مورد استقبال سرمایه گذاران قرار نگرفت.

اتریوم اخیرا یکی از مهم‌ترین رویدادها در ارزهای دیجیتال را تجربه کرد اما رویکرد زیست محیطی اتریوم و جدید  مورد استقبال سرمایه گذاران قرار نگرفت.

به گزارش تک ناک، قیمت اتریوم از زمان “ادغام” این رویکرد زیست محیطی اتریوم به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. جای تعجب نیست که این افت درست پس از انتقال اتریوم از Proof of Work (PoW) به Proof of Stake (PoS) شروع شد. از نظر فنی، ارز دیجیتال دیگر در روند نزولی نیست. اما، قیمت مبادله ارز دیجیتال اتریوم همچنان نوسانات زیادی را تجربه می کند.

روند نزولی دقیقاً پس از The Merge با سرعت زیاد اتفاق افتاد. با این حال قیمت این ارز دیجیتال هنوز تثبیت نشده است، که نشان می دهد معامله گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال هنوز به طور کامل به «PoS Ethereum» جدید متعهد نیستند.

اتریوم، درست مانند هر ارز دیجیتال دیگر، یک ارز مجازی سوداگرانه است. با این حال،  رویکرد زیست محیطی اتریوم که منجر به اصلاح قابل توجه آن شد  را می توان به فقدان مزایایی نسبت داد که انتقال بزرگ می توانست آنها را جبران کند اما این اتفاق هنوز عملی نشده است.

بنیاد اتریوم ادعا می کرد  که پس از انتقال به PoS، هزینه انرژی اتریوم باید حدود 99.95 درصد کاهش یابد. کاهش مصرف انرژی به این دلیل بود که مانند سایر  ارزهای دیجیتال ، حل معادلات پیچیده ریاضی را برای استخراج الزامی نمی کند. صرف نظر کردن از حل معادلات پیچیده ریاضی که توان پردازش زیاد و به دنبال آن مصرف انرژی بالایی را طلب می کند  می تواند منجر به کاهش اساسی در هزینه های معامله شود. اما این اتفاق نیفتاده است.

هزینه های Gas Fee همچنان بدون تغییر باقی می‌مانند و با توجه به اینکه قیمت اتریوم تغییرات قابل‌توجهی را نشان می‌دهد و مبادلات شلوغ‌تر می‌شود، می‌تواند بالاتر نیز برود. ثانیاً، بعد از ادغام هر تراکنش  PoS Ethereum تقریباً به اندازه تکرار PoW قبلی زمان می برد.

Gass  به واحدی اطلاق می شود که میزان تلاش محاسباتی مورد نیاز برای اجرای عملیات خاص در شبکه اتریوم را اندازه گیری می کند. Gass Fee با  ارز بومی اتریوم، اتر (ETH) پرداخت می شود. قیمت  Gas به gwei نشان داده می شود، که خود نامی از ETH است . هر gwei برابر با 0.000000001 ETH (10-9 ETH) است

اتریوم در حال حاضر نزدیک به 1360 دلار معامله می شود. این حدود 15 درصد کمتر از قیمت 1600 دلاری درست قبل از انتقال از PoW به PoS است.

این گذار، استخراج کنندگان سنتی اتریوم  را  بر سر چند راهی دشواری قرار داده است. «ریگ‌های ماینینگ» گران‌قیمتی که استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال سنتی برای استخراج اتریوم تهیه می‌کردند، اساسا دیگر زیرساخت ضروری برای  استخراج این ارز دیجیتال نیستند.

PoS Ethereum به رایانه ها و کارت های گرافیک گران قیمت نیاز ندارد و تنها به دارندگان سکه‌های دیجیتال اتریوم نیاز دارد تا بخشی از دارایی‌های خود را با دیگر متقاضیان به اشتراک بگذارند. از این رو، مشخص نیست چه کسی ارز دیجیتال سفته‌بازی را خریداری و حمایت می‌کند یا پشتیبان آن خواهد بود، ارزی که اکنون عمدتاً توسط پول به جای سخت‌افزار هدایت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.