عرضه موبایل های چینی با سیستم عامل HarmonyOS

گزارش هایی مبنی بر عرضه گوشی های موبایل با سیستم عامل HarmonyOS به صورت دسته جمعی توسط برندهای چینی تلفن همراه منتشر شده است.

گزارش هایی مبنی بر عرضه گوشی های موبایل با سیستم عامل HarmonyOS توسط برندهای چینی تلفن همراه منتشر شده است. طبق این گزارش، این اقدام دسته جمعی با هدف توسعه و گسترش این سیستم عامل جدید است.

به گزارش تکناک، افراد مطلع در صنعت تلفن همراه پیوستن بسیاری از برندهای چینی تلفن همراه به اکوسیستم HarmonyOS را تأیید کرده‌اند. با این حال، این به معنای راه‌اندازی یک تلفن همراه با سیستم عامل HarmonyOS نیست.

پیوستن به این اکوسیستم برای برندها، به ویژه تولیدکنندگان محصولات اینترنت اشیا، می‌تواند به معنای همکاری آسان‌تر با سایر برندها باشد.

دو سیستم عامل تلفن همراه پرکاربرد حال حاضر، iOS و اندروید هستند. از سوی دیگر، سیستم HarmonyOS نسبتا دیرتر از آنها شروع به کارکرده‌است و هنوز در مراحل اولیه توسعه است. با وجود پتانسیل زیاد سیستم HarmonyOS، فقدان یک پایگاه اکولوژیکی محکم در این نقطه موجب محدودیت توسعه آن می‌شود.

علاوه بر این، طبق ادعای افراد مطلع کنار گذاشتن سیستم تجاری فعلی برای عرضه تلفن همراه با سیستم HarmonyOS دشوار خواهد بود. عرضه تلفن های همراه با سیستم های شخص ثالث حداقل در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود و حتی ممکن است هیچ موقع امکان پذیر نباشد. در نتیجه، برندهای چینی تلفن همراه کمتر از HarmonyOS استفاده می کنند. در حال حاضر نرم افزارها و لینک ها منابع درآمد مهمی برای برندهای تلفن همراه هستند. بنابراین، آنها نخواهند توانست یک شبه اندروید را رها کنند. و حتی اگر این اتفاق بیفتد، به این زودی ها نخواهد بود.

سیستم‌عامل  HARMONY OS هواوی

سیستم عامل HarmonyOS سیستم عاملی از شرکت هواوی است و در سال 2019 در دسترس عموم قرار گرفت.

سیستم عامل HarmonyOS سیستم عاملی از شرکت هواوی است و در سال 2019 در دسترس عموم قرار گرفت. این سیستم عامل برای کار بر روی دستگاه های مختلفی از جمله تلفن همراه، تبلت، ساعت، دستگاه های خانه هوشمند و غیره طراحی شده است. سیستم عامل HarmonyOS مبتنی بر معماری میکروکرنل است و موجب سبکی و کارآمدی بیشتر هسته های یکپارچه معمولی می‌شود.

یکی از ویژگی های کلیدی سیستم عامل HarmonyOS طراحی سیستم آن است. این طراحی دستگاه ها را قادر به عملکرد راحت در یک اکوسیستم متصل می‌کند. یعنی کاربران می توانند فایل ها و منابع را بین دستگاه ها به راحتی به اشتراک بگذارند. همچنین، کارکنان فناوری می توانند برنامه هایی با قابلیت اجرای همزمان در چندین دستگاه ایجاد کنند.

سیستم عامل HarmonyOS همچنین از چندین زبان برنامه نویسی از جمله C، C++، Java و Kotlin پشتیبانی می کند. این مسأله باعث سهولت ایجاد برنامه ها توسط توسعه دهندگان برای این سیستم می‌شود. این سیستم همچنین شامل یک زبان برنامه نویسی جدید به نام Harmony OS DevEco Studio است. این زبان برنامه نویسی به منظور حصول اطمینان از سهولت ساخت برنامه‌ها و بهبود کارایی طراحی شده است.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه سیستم عامل HarmonyOS، امنیت آن است. این سیستم عامل با یک محیط اجرای مورد اعتماد (TEE)، محیطی امن برای داده ها و انجام معاملات حساس محسوب می‌شود. همچنین شامل پشتیبانی از امنیت در سطح سخت افزاری، مانند بوت و ذخیره سازی ایمن می‌شود.

از نظر تجربه کاربری، سیستم عامل HarmonyOS دارای یک رابط کاربری جدید به نام HarmonyOS Distributed UI است. این رابط یک تجربه ثابت در دستگاه‌هایی با اندازه‌ها و فرم‌های مختلف ارائه می‌دهد. همچنین شامل پشتیبانی از ویژگی های پیشرفته مانند شناسه صدا و چهره و پردازش زبان طبیعی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.