ارتش آمریکا مجهز به عینک های رزمی مایکروسافت می شود

ارتش امریکا به عینک رزمی مایکروسافت مجهز می شود

ارتش آمریکا سرانجام تصمیم گرفت عینک های رزمی مایکروسافت را برای تجهیز نیروهای نظامی خود به ارزش 21.9 میلیارد دلار خریداری کند.

به گزارش تک ناک، این معامله علیرغم درخواست چندین ساله کارکنان بخش تکنولوژی مایکروسافت مبنی بر فسخ قرارداد نظامی انجام می شود.
ارتش ایالات متحده تصمیم به خرید هزاران عینک جنگی هولولنز مایکروسافت گرفته است. بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد که مایکروسافت پس از “نتایج دلگرم کننده از آزمایش میدانی”، شروع به تحویل برخی از 5000 واحد عینک سیستم تقویت بصری یکپارچه (IVAS) خواهد کرد.
جمال بک، سخنگوی ارتش ایالات متحده گفت: «داگلاس بوش، دستیار وزیر برای دستیابی به این فناوری، اکنون ارتش را برای آغاز پذیرش فناوری جدید مجاز کرده است.
اولین سفارش 5000 تایی از این عینک ها به دلیل عملکرد آنها در مارس 2021 متوقف شده بود.
این عینک‌های واقعیت افزوده، که نسخه اصلاح‌شده عینک هولولنز هستند، به کاربر یک «نمایشگر آگاه کننده » یا هولوگرام می‌دهند که با تصویر اطراف او به صورت ترکیبی نمایش داده می‌شود و اطلاعات بیشتری را در مورد آنچه که می‌تواند ببیند ارائه می‌دهد.
عینک های هولولنز هر کدام ۳۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارند و در فروشگاه ها فروخته می شوند. این عینک توسط ناسا و در تعدادی از صنایع از جمله مراقبت های بهداشتی استفاده می شود.

عینک رزمی مایکروسافت از آزمایش رد شد
طی ده سال آینده، ارتش ایالات متحده پیش بینی می کند که حدود 21.9 میلیارد دلار برای این عینک هزینه کند.
این عینک تا ماه اکتبر آزمایش نهایی خود را انجام نخواهد داد، اما به گفته بوش، “ارتش متقاعد شده است که این ابتکار عمل موفقیت آمیز خواهد بود.”
این معامله علیرغم درخواست چندین ساله کارکنان فناوری مایکروسافت مبنی بر فسخ قرارداد نظامی انجام می شود.

تقابل جنجالی ارتش آمریکا و کارمندان مایکروسافت

در سال 2018، مایکروسافت و ارتش ایالات متحده بر سر یک توافق اولیه به ارزش 480 میلیون دلار مذاکره کردند. با این حال، گروهی از کارمندان مایکروسافت در نامه‌ای به مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا و برد اسمیت از مدیران ارشد مایکروسافت از شرکت خواستند تا قرارداد را لغو کند زیرا این فناوری «برای کمک به قتل مردم» استفاده می‌شود.
ماه‌ها بعد، در سال 2019، کارکنان مایکروسافت گفتند که این شرکت نتوانسته «نیت نرم‌افزاری را که می‌سازند» برای مهندسان فاش کند.
کارگران در نامه‌ای در توییتر نوشتند: «ما از اینکه مایکروسافت برای ارائه فناوری تسلیحات به ارتش ایالات متحده کار می‌کند و به دولت یک کشور کمک می‌کند تا با استفاده از ابزارهایی که ما ساخته‌ایم، کشتار را افزایش دهد، نگران هستیم. ما برای ساخت و توسعه تسلیحات داوطلب نشده ایم و خواستار اظهار نظر در مورد نحوه استفاده از کارمان هستیم.»
در اکتبر 2018، اسمیت در یک پست وبلاگی پاسخ داد که این شرکت به “دفاع قوی از ایالات متحده” اعتقاد دارد و میخواهد افرادی که از کشور دفاع می کنند به بهترین فناوری موجود دسترسی داشته باشند.”در عین حال، ما از [کارمندان مایکروسافت] قدردانی می کنیم که در حوزه فناوری مسائل اخلاقی و سیاستی جدیدی را ایجاد می کنند که کشور باید به شیوه ای متفکرانه و عاقلانه به آنها رسیدگی کند. فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و سایرین سؤال‌های تازه و حیاتی را مطرح می‌کنند، مانند امکان یا عدم امکان سلاح‌هایی که به کاربر انسانی نیاز ندارند. اتحادیه کارمندان مایکروسافت “این مسائل را با دولت ها مورد بحث قرار می دهد.”
اسمیت در این پست وبلاگ گفت: «ما می دانیم که هیچ ارتشی در جهان نمی‌خواهد از خواب بیدار شود و بفهمد که ماشین‌ها جنگ را آغاز کرده‌اند. اما ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که اگر افرادی که در بخش فناوری بیشترین دانش را در این حوزه دارند از گفتگو در این موارد کناره‌گیری کنند، این تحولات جدید فکورانه مورد نقد و بررسی قرار بگیرند.»
مایکروسافت به طور رسمی هیچ بیانیه ای در مورد نگرانی کارکنان صادر نکرده است.

این نوشته در گجت ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.