غلظت گازهای گلخانه ای به بالاترین حد خود رسیده است

بر اساس گزارش وضعیت آب و هوا که روز چهارشنبه منتشر شد، میزان گرم شدن اقیانوس ها، سطح آب دریاها و غلظت گازهای گلخانه ای همگی در سال 2021 به بالاترین حد خود رسیدند.

بر اساس گزارش وضعیت آب و هوا که روز چهارشنبه منتشر شد، میزان گرم شدن اقیانوس ها، سطح آب دریاها و غلظت گازهای گلخانه ای همگی در سال 2021 به بالاترین حد خود رسیدند.

به گزارش تک ناک، ریک اسپینار که رهبر این تیم پژوهش بود گفت: گزارش سالانه شواهد علمی قانع کننده ای از تاثیرات جهانی تغییرات آب و هوایی نشان می دهد. در این آزمایش هیچ نشانه ای مبنی بر کندی این روند دیده نشد.

یافته‌های مربوط به گرمای اقیانوس‌ها نشان می دهد زمین گرمای بیشتری نسبت به گرمایی که پس می دهد جذب می کند. اقیانوس ها مقدار زیادی ازاین گرمای اضافی محبوس شده توسط گازهای گلخانه ای را جذب می کنند این گرما در سال گذشته نیز در بالاترین میزان خود ثبت شده بود.

گرم شدن اقیانوس ها و افزایش غلظت گازهای گلخانه ای به طور فزاینده ای با رویدادهای شدید آب و هوا مرتبط است. میانگین سطح آب دریاها در جهان برای دهمین سال متوالی به بالاتر سطح خود رسیده است. میانگین سطح جهانی سطح دریا در سال 2021 حدود 3.8 اینچ بالاتر از میانگین سال 1993 ، زمانی که اندازه گیری ماهواره سطح در یا آغاز شد، است

در این گزارش آمده است که روند گرم شدن زمین همچنان ادامه دارد و سال 2021 جزو شش سال گرم تر از زمان آغاز ثبت رکوردها در اواسط دهه 1800 است. هفت سال گذشته (2015-2021) هفت سال گرم شده ثبت شده بود.
با توجه به بسیاری از جوامعی که امسال با سیل‌های یک هزار ساله، خشکسالی استثنایی و گرمای تاریخی آسیب دیده‌اند، نشان می‌دهد که بحران آب‌وهوایی تهدیدی در آینده نیست، بلکه چیزی است که امروز باید به آن توجه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.