فرش قرمز ترکیه برای شرکت های دانش بنیان ایرانی

فرش قرمز ترکیه برای شرکت های دانش بنیان ایرانی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری کشور گفت: ترکیه مقصد اول شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های ایرانی برای مهاجرت محسوب می شود.

به گزارش تکناک ، دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: کشورهایی مانند ترکیه مشوق‌ها و امتیازات خوبی برای جذب این شرکت‌ها و استارتاپ ها تعریف کرده و برخی از استارت‌آپ‌ها برای بهره‌مندی از این تسهیلات از کشور مهاجرت کردند.

وی ادامه داد: این مهاجرت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های ایرانی  به معنی قهر آنها از کشور نیست و ما با بسیاری از این شرکت‌ها همکاری داریم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه پدیده مهاجرت در کشور وجود دارد و قابل کتمان نیست، ادامه داد: وجود این پدیده ناشی از سیاستگذاری‌ها، عدم توجه به زیرساخت‌ها و عدم ایجاد منابع جدید است.

دهقانی فیروزآبادی وجود پدیده مهاجرت را مختص ایران نمی‌داند و با بیان اینکه این پدیده در همه کشورها وجود دارد، خاطر نشان کرد: کشوری با ابعاد ایران و نسبت فارغ‌التحصیلان مهندسی نسبت به کل جمعیت، موجب شده تا شرکت‌های زیادی ایجاد شوند که برخی از آنها موفق و برخی دیگر ناموفق بوده‌اند.

این مسئول در پاسخ به شبهه ممنوع‌المصاحبه بودن مدیر رصدخانه مهاجرت ایران گفت: من نمی‌دانم این ممنوع‌المصاحبه شدن را چه کسی انجام داده و چرا چنین موضوعی مطرح شده است، اما باید توجه داشت که رصدخانه مهاجرت ایران، به عنوان یک پژوهشکده تخصصی در حوزه مهاجرت، بر اساس داده‌ها و اطلاعات آماری، صرفاً نتایج مطالعات و تحقیقات در این حوزه را بیان می‌کند. باید آگاه بود که نتایج پژوهشی این رصدخانه، در قالب و جایگاه خودش مورد توجه قرار بگیرد و به عنوان یک آمار از یک نهاد دولتی یا حاکمیتی تلقی نشود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram